Starzec o niemożliwym do określenia wieku wydaje się bezcelowo wędrować przez północne krainy. Jego polowanie na kamienie, które sam nazwał Runicznymi Klejnotami, zdaje się nie mieć końca. Z jego opowieści wynika, że te kamienie są powiązane z Asgardem i służą jako łącznik między dziewięcioma światami, które są splecione przez Yggdrasill.
Podróżuje przez Danię, Norwegię, Szwecję i Anglię, szepcząc w uszy Jarlów, Hrabiów i Regentów legendy o skarbach wykutych przez samych Dvergarów. Mówi o legendarnym Runicznym Klejnocie, potężniejszym niż wszystkie inne, nasyconym mocą Aesirów, zwanym Runarem, ukrytym na tajemniczej północnej wyspie.
Alfarinn zabawiał Jarla i wszystkich gości w Długim Domu jedną ze swoich opowieści: „W szarym niebie ujrzeli razem z innymi bogami Odyna. Nadciągali, by ocalić ukochany Mannheimr przed okrutnymi Jotunnami. Bogowie skoczyli ze świętego statku, szybując na tarczach, osnutych iskrami ognia. Całe życie spędziłem na poszukiwaniu miejsca, gdzie wylądowali i gdzie rozegrała się bitwa, miejsca, w którym znajduje się Runar, i w końcu jestem pewien, że je znalazłem!”
Dźwięk rogu przerywa opowieść starego Alfarinna. Z portu w Roskilde wypływają na morze Drakary każdego z klanów, z najdzielniejszymi i najbardziej wprawnymi bohaterami na pokładzie. Polowanie na tajemnicze Runiczne Klejnoty właśnie się rozpoczęło!
Runar to rywalizacyjna gra planszowa z oszałamiającymi, komiksowymi figurkami. Każdy gracz prowadzi grupę trzech Wikingów – Bohaterów, którzy muszą przetrwać na mroźnych północnych ziemiach – zaludnionych przez dziwne i niebezpieczne stworzenia – próbując odzyskać mityczne Runiczne Klejnoty oraz cenne boskie artefakty. Na twojej drodze staną Bohaterowie przeciwników oraz dziwne stworzenia…
Kampania Runar rozgrywa się na przestrzeni pięciu gier, w których gracze stają przed coraz bardziej złożonymi i zawsze odmiennymi scenariuszami. System generujący nowe misje zapewnia głębię i regrywalność: żadna rozgrywka nie będzie taka sama!
Każdy gracz korzysta z talii akcji, składającej się z kart swoich trzech Bohaterów, by aktywować swoich Wikingów, wpływać na przebieg gry i uwalniać potężne umiejętności i talenty. Wykorzystując dostępne taktyki, każdy gracz może najlepiej rozmieścić swoje siły i manipulować swoją talią akcji, by jeszcze lepiej odpowiedzieć na działania przeciwników.
Na koniec każdej gry Bohaterowie będą się rozwijać i zdobywać ulepszenia w postaci potężnych magicznych przedmiotów i boskich artefaktów. Do czasu ostatniej gry każdy gracz musi przygotować swoich Wikingów najlepiej, jak potrafi, by udowodnić, że prowadzi najdzielniejszą grupę Bohaterów.