Kalendarz adwentowy
4.1
ocena
graczy
Cena od:
145,00 zł
Dostępna

Pięć Klanów

Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 60 - 90 minut
Wiek od: 13 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Bruno Cathala
Wydawca: Rebel
Gra niezależna językowo
Twoja karawana przekroczyła granicę Krainy Tysiąca i Jednej Nocy i dotarła do legendarnego Sułtanatu Naqali. Od wielu lat tron państwa-miasta pozostaje pusty, bowiem szanowany sułtan opuścił ten świat bezpotomnie. Wróżbici przepowiedzieli jednak przybycie nieznajomych, którzy, wpływając na pięć klanów, stoczą walkę o kontrolę nad osławioną krainą. Czy to właśnie Ty wypełnisz proroctwo? O... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 321
24.11.2022 10:20
3.5
ocena
Dobra strategiczna gra, a przy tym pełna kolorów. Fajnie podrażnia szare komórki. Minusik za downtime.
Liczba wystawionych
opinii: 30
20.11.2022 21:30
5.0
ocena
Teraz jest już cicho o tej grze, bo została wydana kilka lat temu, ale cieszę się, że wreszcie jest dodruk i może dzięki temu więcej osób pozna Pięć Klanów, bo gra jest warta uwagi. Kupiłam ją jakoś może w 2015 (dokładnie nie pamiętam), ale na tamte czasy to był hit, a Days of Wonder pięknie wydaje gry, że zawsze są dopieszczone pod względem graficznym. Ciekawa mechanika pobierania meeple z jednego wybranego pola, aby dołożyć je na inne sąsiadujące pola i to w taki sposób, żeby oczyścić jedno z pól i je zająć. Kładziemy wtedy jednego z naszych wielbłądów, żeby zaznaczyć, że pole jest nasze i nikt nie może już nam go odebrać. Każdy z 5 kolorów meeple ma inne działanie i umiejętności. Musimy rozważnie planować swoje ruchy, żeby były najkorzystniejsze dla nas, ale nie jest to takie łatwe, ponieważ ciągle zmienia się sytuacja na planszy. Meeple znikaja, przemieszczają się, więc mamy tylko pośrednio wpływ na to, jak nam się powiedzie w rozgrywce, ale dzięki temu jest dużo kombinowania i dostosowywania się na bieżąco do sytuacji. Dobra gra rodzinna, dobrze działającą również na 2 osoby. Polecam
Liczba wystawionych
opinii: 48
12.10.2022 21:34
5.0
ocena
k
Liczba wystawionych
opinii: 73
05.10.2022 20:02
4.5
ocena
Dla kogo? Tytuł bardzo wszechstronny. Z jednej strony gra logiczna z drugiej pełnoprawny mięsisty eurasek. Przy tym gra wręcz banalnie prosta w zasadach, więc zagrać w nią można by dosłownie z przedszkolakom - chociaż oczywiście co do efektywności ruchów mogło by być różnie. Gra w moim odczuciu pozbawiona klimatu, więc zdecydowanie nie jest dobrym tytułem dla osób, które go poszukują. O co chodzi? Gra przeniesie nas na Bliski Wschód. Jako nieznajomy podróżnik docieramy do Naquali w której niedawno zmarł Sułtan. Przepowiednia głosi, że nowym sułtanem zostanie tajemniczy podróżnik, któremu uda się przekonać do siebie wszystkie z pięciu klanów. Gra w skrócie polegać będzie na zbieraniu z modularnej planszy meepli w pięciu kolorach. Następnie z zebranych figurek odkładamy po jednej na kolejnych sąsiadujących ze sobą kafelkach towrzac swego rodzaju ścieżki. Ważne że ostatni z meeply musi odpowiadać kolorystycznie z meeplem znajdujacym się na kafelki na którym ładuje. Gdy to zrobimy zbieramy wszystkie meeple w powyższym kolorze i odpalamy akcje zgodnie z kolorem meepli oraz z kafelka z którego zostały zabrane. Odczucia: Wskazane powyżej zasady gry stanowią w zasadzie 90% całości także gra jest moim zdaniem banalnie prosta. Przy tym poziom kombinowania i móżdzenia jest naprawdę duża co ogromnie mi się podoba. Uważam, że tego typu gry to jest idealny sposób na wprowadzanie do świata gier planszowych osób które uważają że gry sa dla dzieci albo wręcz przeciwnie, że "duże" gry są bardzo skomplikowane. Za każdym razem gdy siadam do Pięciu Klanów czuje satysfakcję z gry i mimo, że nigdy nie wygrywam w ogóle tego nie zauważam, bo każdy udany ruch daje uczucie zwycięstwa. Z wad wskazalbym podatność na downtime. Nie można w grze zbyt dużo zaplanować, więc gdy któryś z graczy lubi pomyśleć to gra może potrwać. Wykonanie: Gra jest wykonana bardzo dobrze. Elementy planszy i monety są z grubej tektury. Karty również są dobrej jakości, a drewniane elementy są duże i dobrze oddają co reprezentują. Graficznie za wyjątkiem kart Dżinów gra jest dość prosta i nie powala, ale jest bardzo czytelna i wpisuja się w klimat gry. Karty dżinów mocno odstają na plus. Kazda ilustracja jest kolorowa i pełna detali oraz posiada nutkę orientu wprost z baśni tysiąca i jednej nocy.
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 81
17.09.2022 17:03
4.0
ocena
Prosty (dla mniej miejscami zbyt prosty po jakimś czasie, ale wracam do tytułu), ale kombinowaniem przy ruchach. Troszkę za krótki na mój gust i zdarza się, że kombinacja kilku dżinów u jednego gracza przeważa konkretnie szalę zwycięstwa, oprócz tego - tytuł wart ceny :)
Liczba wystawionych
opinii: 291
22.08.2022 12:10
4.0
ocena
Duże pudełko z dobrodziejstwami w środku okraszone przyjemnymi i dość prostymi zasadami. Próg wejścia jest stosunkowo niewielki jak mogłoby się wydawać po elementach w grze, jednak samego główkowania podczas rozgrywki jest sporo (uwaga na time killerów). Ciekawy mechanizm przemieszczania mepli z czego każdy kolor odpowiada za inny rodzaj akcji. Sama szata graficzna mnie osobiście nie porywa, ale nie kłuje w oczy.
Liczba wystawionych
opinii: 27
01.08.2022 20:11
4.0
ocena
Proste zasady, sporo opcji - nie dla zamulaczy. Na luzie można zagrać w godzinkę, jak ktoś nie przeprowadza szachowych analiz wszystkich dostępnych ruchów. Rewelacyjnie wykorzystana mechanika mankali.
Liczba wystawionych
opinii: 290
15.06.2022 08:25
5.0
ocena
Bruno Cathala, który wziął na warsztat domino i zrobił z niego franczyzę, stuningował także mancalę. Rozkładamy siatkę kafelków na pustyni, zaludniamy je meplami, po czym zbieramy je w garść i rozsiewamy po jednym, żeby ugrać jak najwięcej. Żeby dodać grze pikanterii, w Pięciu Klanach licytujemy kolejność wykonywania ruchów w turze. W grze dwuosobowej każdy dysponuje dwoma pionami, zatem można przygotować sobie sekwencję ruchów, aby zebrać, co się zasiało. Jak już gra dzieje się w Oriencie, to musi być egzotyczny przepych. Każdy kolor mepli robi co innego oraz do czego innego służy. Desantując drewnianych koleżków trzeba tak celować, żeby ostatni pasował kolorem do któregoś z tubylców, wtedy można zebrać jednobarwnych i zrobić z nimi coś pożytecznego. Bez wchodzenia w detale, meple zapewniają punkty, forsę, terytorium, karty dżinnów oraz służą jako skrytobójcy. Ważne jest, na jakim kaflu kończy się ruch, gdyż daje to konkretną akcję do wykonania. Stawia się pałace, sadzi palmy, pozyskuje karty towarów i fakirów z targowiska, zdobywa przychylność dżinnów. Karta pustynnego ducha zapewnia bonus, lepsze punktowanie, wprowadza specjalne zasady i wszelakie korzyści. Pustynia nie byłaby sobą bez walki o terytorium. Kiedy zabieramy ostatniego mepla z kafla, ten staje się naszym terytorium, co zaznaczamy umieszczając nań nieporuszalnego wielbłąda. Pięć Klanów to Bruno w pełnej formie i na bogato. Gra jest bajecznie prosta w rozgrywce. Jej mechaniki są misternie pozaplatane w atrakcyjny kobierzec. Jest przyjemna w graniu i atrakcyjna z wyglądu.
Liczba wystawionych
opinii: 4
29.03.2022 18:53
brak
Super dużo główkowania, a gra właściwie ma proste zasady
Liczba wystawionych
opinii: 40
13.11.2021 20:30
5.0
ocena
Ciekawa gra, z fajną fabułą. Gra sprawdza się zarówno dla dwojga jak i czworga graczy. Proste zasady pozwolają na wprowadzenie nowych graczy.
Liczba wystawionych
opinii: 276
06.08.2021 09:51
5.0
ocena
Jeden z klasyków powraca. Super, że po latach wydawnictwa decydują się na dodruk gier, bo osoby wchodzące do naszego hobby mają szansę na uzupełnienie kolekcji. Czekam na tą grę, bo mimo upływu lat mechaniki się nie starzeją i jest to jedna z gier którą warto mieć w kolekcji :)
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności