Amerykańska wioska Roanoke, 1587. Do wioski przyjeżdża Łowca Czarownic, w poszukiwaniu niebezpiecznej Czarownicy. Dziewięciu mieszkańców wioski jest podejrzanych i tylko grający Czarownicą wie, kto jest prawdziwą wiedźmą. W każdej turze dwóch graczy używa swoich pionków akcji na aktywnych mieszkańcach wioski, aby dobierać karty, zagrywać karty i zdobywać wpływy. Co więcej, wiedźma może warzyć potężne mikstury, ulepszać swoich chowańców oraz rzucać zaklęcia, podczas gdy łowca czarownic werbuje sojuszników, zdobywa strategiczne lokalizacje i bezwzględnie przesłuchuje wieśniaków. Czy Czarownica zdoła przeprowadzić magiczny rytuał, zanim Łowca ją zdemaskuje i zgładzi?
Pagan: Tajemnica Roanoke to asymetryczna, dedukcyjna gra karciana dla dwóch graczy. Istotą tej asymetrycznej gry jest starcie pomiędzy Wiedźmą a Łowcą Czarownic. Pudełko podstawowe zapewnia całkowicie regrywalną rozrywkę, natomiast seria dodatków pozwoli jeszcze bardziej rozszerzyć świat Pagana i prezentuje graczom zupełnie nowe możliwości.
Podczas gdy Wiedźma stara się przeprowadzić rytuał, Łowca czarownic próbuje ją wytropić i odkryć jej tożsamość. Każdy z graczy ma do dyspozycji modyfikowalną talię złożoną z 50 kart i wykorzystuje inne zasoby w celu pokonania drugiej strony. Zwycięstwo w tej walce dwóch sił będzie wymagać sięgnięcia po przeróżne strategie. Fikcyjna historia zaginionej kolonii Roanoke ożywa dzięki mrocznym grafikom autorstwa Maren Gutt.