ORP Orzeł to gra dla dwóch osób. Każdy gracz ma do osiągniecia inny cel. Grający polska Marynarka Wojenną ma za zadanie uciec okrętem podwodnym ORP Orzeł z Bałtyku na Morze Północne. Przeciwnik, kierujący Kriegsmarine (marynarka wojenna niemieckiej III Rzeszy), ma zatopić Orła, zanim ten opuści Morze Bałtyckie.
Rok 1939. Po wybuchu II wojny światowej ORP Orzeł opuścił wyznaczone mu miejsce w Zatoce Gdańskiej. Dowódca, skarżąc się na problemy zdrowotne, skierował okręt do stolicy Estonii, Tallina. Tam 15 września jednostka została internowana przez Estonczyków. Polska załoga postanawia jednak uciec, aby przedostać się do Wielkiej Brytanii i kontynuować walkę z Niemcami. Musi uniknąć wykrycia przez niemieckie lotnictwo oraz uchronić się przed atakami kutrów torpedowych Kriegsmarine.
W swojej turze gracz wykonuje rzuty kośćmi. Wyniki pozwalają zaplanować różne działania: ruch, atak, stawianie min i inne. Ruchy grającego polską Marynarką Wojenną są częściowo ukryte przed wzrokiem przeciwnika, co wnosi ogromne emocje do gry.