Liczba wystawionych
opinii: 147
03.10.2023 16:01
Szybka oraz wredna gra, w której wszyscy zagrywają karty zakryte w jednym rzędzie. Następnie przechodząc od pierwszej do ostatniej karty będziemy decydować czy zostawić swoją zakrytą kartę i położyć na niej żeton wpływu, czy jednak odkryć kartę, odpalić jej umiejętność i zabrać z niej wszystkie żetony wpływu. W trakcie gry będziemy blefować, podkradać sobie żetony z kart oraz usuwać karty przeciwników. Gra super sprawdzi się na luźniejsze spotkania lub jako fillerek po cięższej grze.
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 72
16.08.2023 11:13
Genialna gra! Mankamentem jest min 3 osoby przy stole. Ale jak już się zagra to palce lizać. Uwaga dużo negatywnej interakcji!!!
Liczba wystawionych
opinii: 52
28.10.2024 10:24
Jeśli lubisz negatywną interakcję oraz szybkie gry, to jest must have.
Liczba wystawionych
opinii: 559
14.10.2024 12:00
Gra będąca wypadkową dwóch rzeczy - karcianego fillerka i czystej wredoty.
Umarł król i teraz my stajemy w szranki wpływowych rodów o miano najlepszego.
Zagrywamy karty swoich postaci w szeregu (wspólnego) zakryte.
Następnie jak już wszyscy zagrają, rozpatrujemy po kolei karty od pierwszej do ostatniej. Wtedy gracze mają decyzje o robić - dołożyć, żeton, czy użyć umiejki z karty i zabrać żeton, który już na niej jest. Tak będziemy się wzajemnie eliminować, przechwytywać żetony etc.
Fajna i bardzo wredna gierka do pogrania ze znajomymi.
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 158
16.09.2024 15:59
W tej grze mamy dużo możliwości kombinowania, oszukiwania, blefowania i zbierania punktów kosztem innych. Bardzo prosta w zasadach, ale często przy ogarniętym gronie, ciężka do wygrania. Lubię takie podejście do karcianek, gdzie możemy niekiedy ukrywać karty, gdzie ważna jest kolejność ich odsłaniania, możemy krzywdzić innych i liczyć na to, że ktoś nie będzie zabierał naszych punktów. Jak dla mnie idealna, na rozpoczęcie wieczoru.
Liczba wystawionych
opinii: 684
20.05.2024 14:40
Fajna, mała gierka z motywem ukrytych informacji. Ciekawa mechanika, ładne ilustracje i klimatyczna rozgrywka. Mi się bardzo spodobała, niestety moi współgracze byli innego zdania :(
Ocena po 8 partiach w 3, 4 i 5 osób. Średni czas = 18 min.
Liczba wystawionych
opinii: 154
08.03.2024 22:25
Można w zagrać w samolocie i na lotnisku. W tych miejscach się najlepiej nadaje. Super gierka na podróż i do tego ma coś na zasadzie nieprzewidywalności. Czasem jak karty dobrze zagrają to ktoś się zaśmieje, ktoś zapłacze. Polecam bardzo.
Liczba wystawionych
opinii: 31
02.02.2024 18:18
Z niecierpliwością czekam na swój fizyczny egzemplarz. Przy pierwszym kontakcie z tą grą nie byłam do niej przekonana - "no wykładanie kart, co w tym niezwykłego? I to jeszcze tylko kilku". Otóż bardzo się cieszę, że nie zrezygnowałam po zapoznaniu się z instrukcją. Uwielbiam gdy rozgrywka mnie tak pozytywnie zaskakuje.
Dla wszystkich fanów potencjalnie prostych rozgrywek, gdzie wraz z zaawansowaniem graczy wzrasta poziom trudności i kombinowania. Czuję, że gra będzie miała bardzo wysoki potencjał nie tylko na grę imprezową, ale również tytuł na każdą okazję.
Liczba wystawionych
opinii: 257
23.12.2023 15:26
W swojej kategorii to jest całkiem skomplikowane. Bo choć mechanicznie banal- zagrywasz w kolejce zakrytą kartę, a potem możesz trzymać ja zakrytą lub odkryć - wybór zależy od ciebie - to żeby grac w tę grę z sensem, to już trzeba pokombinować. Z sensem, to znaczy by zrobić naszym rywalom jak największą szkodę. Bo tu właśnie o to chodzi: to jest mała, wredna gierka, nacechowana negatywną interakcją, w której chcemy wyłącznie zaszkodzic wspolgraczom. Szybkie, sprawdzi się jako fillerek między grubszą rozgrywką.. ja nawet lubię.
Liczba wystawionych
opinii: 5
02.11.2023 09:59
Pozytywne zaskoczenie, podobnie jak w przypadku Res Arcana czy Fantastyczne Światy. Na początku gra przedstawiała się jako mało ambitna, ale z każdą kolejną rozgrywką przyjemniejsze.
Liczba wystawionych
opinii: 4
30.03.2023 13:39
Gra jest genialna !! Szukałem czegoś "szybkiego", przy czym będzie można pokombinować i będzie negatywna interakcja. Ta gra sprawdza się świetnie. Dawno żadna inna gra nie dostarczyła tylu emocji co Oriflamme. Po zapoznaniu się z kartami trzeba je odpowiednio układać, aby w turze odkrywania wyrządzić jak najwięcej problemów przeciwnikom. Można tworzyć świetne kombosy, które moich rywali doprowadzały do nerwicy. Dawno nie czułem takiej rywalizacji przy stole jak w tej grze. Tylko dla ludzi o mocnych nerwach i dystansie, aby zbytnio się ze sobą nie pokłócić 🙂
Liczba wystawionych
opinii: 45
30.03.2023 10:43
bardzo wredna gra , tutaj duzo nie wiemy bo karty są zakryte i odsłaniamy je w odpowiednim momencie. bardzo mnie wkurzała na początku bo wszyscy na mnie się nastawiali. ale ogólnie oceniam jak dobry filerek z nauka negatywnej interakcji.
Liczba wystawionych
opinii: 492
20.02.2023 22:55
Proste zasady, ładne grafiki, negatywna interakcja, ukryte zdolności i kombinownaie w trakcie rozgrywki. To wszystko razem tworzy bardzo udany fillerek, zajmujący niewiele miejsca - i w bagażu i na stole.
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 45
08.12.2022 20:11
Karcianka do dobrego inteligentnego grania, zagrywanie ukrytych kart, blef i taktyka pozwoli zebrać najwięcej punktów. Chciałbym kupić kolejne części jednak nie mam z kim grać ponieważ to nie jest gra rodzinna, tu jest wymagany przemyślany plan działania.
Liczba wystawionych
opinii: 151
25.08.2022 16:28
Świetny Filler
Liczba wystawionych
opinii: 332
15.06.2022 08:30
W Oriflamme ustawiamy karty z ręki w kolejce do tronu, żeby robiły innym kartom brzydkie rzeczy i bardzo nieetycznie pozyskiwały dla nas punkty wpływu. Gra o władzę toczy się sześć rund, podczas których karcianych trup ściele się gęsto, intrygi obracają się przeciwko spiskowcom, plany idą w ruinę co rundę.
Karty w kolejce pozostają zakryte, dopóki gracz ich nie ujawni, uruchamiając przypisane im akcje. Wydarzenia są od razu usuwane z szeregu podczas gdy postacie pozostają w grze, aż nie spotka ich coś drastycznego. Można przykryć własną ujawnioną postać wyłożoną kartą, żeby ochronić ważną figurę na szachownicy dworskich spisków, przygotować kombosy, bądź w ten sposób zagrać zmyślną zmyłkę.
Karty w kolejce aktywowane są w kolejności zgodnie ze wskazaniem żetonu. Zdolność odkrytej postaci musi być aktywowana, nawet jeśli jej ofiarą padnie sojusznicza karta. Co do zakrytych kart, gracze podejmują decyzję, czy pozostawić ją incognito i położyć na niej żeton wpływu który można zgarnąć w następnej rundzie wraz z jej aktywacją, czy też ujawnić tę kartę i narobić zamieszania.
Kolejowi bandyci z Colt Express poczują się tu jak w domu. Sekwencyjne odpalanie akcji w Oriflamme ma w sobie ten sam ładunek zaskakujących zwrotów akcji, wymaga przewidywania zagrań rywali oraz umiejętnego blefowania.
Oriflamme to mały, szybki, wredny i podstępny filerek, w którym dobrze jest być wyrachowanym łotrem.
Opublikowany przez Galaktę tryb dwuosobowy sprawdza się bardzo dobrze. Prowadzimy dwa rody powiązane tymczasowym sojuszem, dociągając karty ze zmiksowanego stosu dobierania. Każdy z graczy zagrywa po dwie karty w rundzie w obojętnej konfiguracji, czerpiąc profity z obu rodów. Kombogenność jest tu podwojona.