Nokturn to łamigłówkowa gra o licytacji i kolekcjonowaniu zestawów przebiegłych mistyków, osadzona w kapryśnym, księżycowym lesie zilustrowanym przez Beth Sobel!
W Nokturn wcielasz się w lisa mistyka, który rzuca magiczne zaklęcia, aby zebrać asortyment zaczarowanych przedmiotów. Rywalizujesz z innymi mistykami, a każdy z was decyduje, kiedy rzucić najpotężniejsze zaklęcia, by poruszać się po lesie jak najsprytniej i zapewnić sobie najlepszą kolekcję. W każdej turze decydujesz, które przedmioty są dla ciebie najcenniejsze i kiedy powstrzymać innych mistyków.
W dwóch rundach (o zmierzchu i w świetle księżyca) gracze rywalizują o zebranie najsilniejszych zestawów magicznych przedmiotów, takich jak pióra ognistego ptaka, czaszki stworzeń, świecące grzyby, tajemnicze jaja i rzadkie zioła. Przedmioty te mają wartość, gdy są zbierane w określonych zestawach, ale można je również łączyć, aby wypełnić receptury potrzebne do mikstur, zdobywając jeszcze więcej prestiżu!
Każdą rundę rozpoczynasz z zestawem ponumerowanych żetonów, które reprezentują twoje mocne strony zaklęć. Żetony te są używane do rzucania zaklęć oraz licytowania przedmiotów (i akcji specjalnych) na dnie lasu. Gdy rzucisz zaklęcie, rywalizujący z tobą mistycy będą mieli okazję rzucić potężniejsze zaklęcie na sąsiedni przedmiot, mając nadzieję, że przyciągną go do siebie i uniemożliwią ci zebranie tego, czego potrzebujesz! Jeśli rzucanie zaklęć się nie powiedzie, zawsze możesz złożyć ofiarę leśnym duszkom, magicznym myszom, które mają własny schowek ze skarbami, którymi mogą się z tobą podzielić, dając ci dalsze możliwości poszerzenia kolekcji.
Układ siatki lasu oraz cele w świetle zmierzchu i księżyca, wraz z kartami mikstur i specjalnymi zdolnościami graczy w każdej grze, zapewniają dużą zmienność, dzięki czemu żadne dwie gry w Nokturn nie będą rozgrywane tak samo. Różne cele i sytuacje będą wymagały różnych strategii i taktyk, aby przechytrzyć przeciwników w tej wysoce interaktywnej i wyjątkowej grze!