Kalendarz adwentowy
Cena od:
-
Niedostępna

Mercatores

Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 15 - 45 minut
Wiek od: 10 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Krzysztof Matusik
Wydawca: Hornet Games
Nowy Świat! Odkrycie Ameryk otworzyło nowe rynki, wygenerowało nowe towary, a także potrzeby. Nowe, nieznane dotąd dobra łatwo znalazły swoich koneserów na Starym Lądzie. Kakao do produkcji słodkiej czekolady, wytrzymała i pożywna kukurydza, wonny tytoń, aromatyczna kawa i bawełna do tworzenia wytrzymałej odzieży. Wszystkie te towary są niezwykle cenne i użyteczne, a szlachta w Europie h... czytaj dalej
INSTRUKCJA
Instrukcja nie jest zbyt długa, przeczytanie i zrozumienie jej zajmuje mniej niż 10 minut. 
 
TEMATYKA
Podczas rozgrywki wcielamy się w rolę kupców. Będziemy starali się zbierać różne towary takie jak kukurydza, tytoń, kawa, bawełna i kakao, a następnie je sprzedać, aby stać się najbogatszym i wygrać grę.
 
MECHANIKA
Gra opiera się głównie na mechanice zbierania zestawów i jest ciekawie podzielona na dwie fazy. Pierwsza z nich polega na Inwestycji. Wykonujemy akcję handlu, czyli odkładamy dowolną kartę z ręki na Rynek. Jeśli dołożoną kartą jest karta towaru, to dobieramy z rynku 2 dowolne karty na rękę. Następnie jest akcja załadunku, podczas której umieszczamy towary na naszym okręcie. Do wyboru mamy dwie opcje: zagrać z ręki dowolną ilość kart tego samego rodzaju lub zagrać dwie karty rożnych kolorów. Kiedy któryś z graczy ma pod koniec swojej tury 15 lub więcej kart, przechodzimy wtedy do drugiej fazy, czyli Zysku. Podczas tej fazy będziemy spieniężać swoje towary. Na początku swojej tury płacimy podatek, czyli odrzucamy jedną kartę towaru ze swoich zasobów. Po tej akcji możemy dopiero sprzedać jeden ze swoich stosów towaru lub jedną kartę specjalną, odkładając na stos kart odrzuconych i pobierając monety zgodne z wartością zysku danego towaru. Gra kończy się gdy żaden gracz już nie ma towarów do spieniężenia. Wygrywa ten, kto uzyskał największą liczbę monet. 
 
CZAS ROZGRYWKI
Rozgrywka trwała maksymalnie 30 minut.
 
WYKONANIE
Gra jest dobrze wykonana. Symbole na kartach są czytelne, a ilustracje są ładne. 
 
PODSUMOWANIE
Mercatores to przyjemna, szybka gra. Najlepiej nam się grało na 3 i 4 graczy. W grze występuje losowość, więc rozgrywka zależna jest od tego, jakie karty pojawią na rynku kiedy nadejdzie już nasza kolej w pierwszej fazie inwestowania. Zabrakło nam negatywnej interakcji, która bardziej urozmaiciłaby ten tytuł. 

Zalety:

płynna i przyjemna rozgrywka
łatwe do wytłumaczenia zasady
małe pudełko, które bez problemu można spakować, by zabrać poza domem
gra może być dobrym fillerem do innych rozgrywek.

Wady:

brak negatywnej interakcji (dla nas jest to minusem, dla innych może być to plusem)
gra może wydawać się zbyt prosta dla zaawansowanych graczy, którzy oczekują wymagającej rozgrywki
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności