Lewis & Clark: The Expedition

Liczba graczy: 1 - 5
Czas gry: 120 - 180 minut
Wiek od: 14 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Wydanie polskie: Ludonaute
Wydanie oryginalne: Ludonaute
Podróż w głąb tajemniczych obszarów Luizjany na początku XIXw.... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 10
15.09.2023 22:47
4.5
ocena
Dosyć prosta gra. Można byłoby ją trochę utrudnić. Dodać jakieś karty wydarzeń , które utrudniałyby podróż po Missisipi , Misssouri czy przez Góry Skaliste. Świetna talia kart. Niesamowite ,że wszystkie postacie na kartach to autentyczne osoby. Lekka negatywna interakcja.
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 214
05.09.2023 14:00
3.5
ocena
Jeśli miałbym wskazać grę, która najlepiej łączy ze sobą mechaniki budowana talii i worker placement to bez wątpienia będzie to Lewis & Clark. To gra w zasadzie wyścigowa ale też gra mocno nastawiona na optymalizację. Musimy dobrze policzyć wszystkie zasoby i akcje, bo podczas podróży obudzimy się z ręką w nocniku. Na kartach mamy klimatyczne ilustracje Pana Vincenta. Bardzo dobra gra. Wciąż.
Liczba wystawionych
opinii: 586
01.04.2024 14:18
3.5
ocena
Ocena po 2 partiach w 2 graczy. Średni czas = 1:55 h. Długa gra już dla nieco wprawniejszych graczy. Strategiczna podróż przez Amerykę. Worker placement połączony z wyścigiem. Kiedyś to była świetna gra, dziś pozostaje średnia.
Liczba wystawionych
opinii: 232
28.12.2023 18:37
3.5
ocena
Ta gra to moje rozczarowanie. Bardzo chciałem w nią zagrać i bardzo chciałem ja kupić. Szczegolnie , że uwielbiam jej koscianą wersję. Kupowałem w przedsprzedaży dodruku, od razu zagrałem.. partia, druga, trzecia.. I nic. Gra jest poprawna, nothing more.. wyścig w połączeniu deck buildingu i worker placementu.. zaczynamy z symetrycznymi deckami, które możemy/musimy poprawiać kartami z rynku.. dodatkowo część akcji realizujemy na planszy przy pomocy meepli, które też stopniowo zdobywamy. Przyjemna mechanika podbijania wartości akcji.. możemy zagrać silniejszy efekt, ale to nas więcej będzie kosztowało.. częściej więc będziemy musieli odpoczywać, a to przecież wyścig i czasu na odpoczynek nie ma.. jest zatem potencjał.. ale emocje byly jak na grzybach.. sytuacji nie uratował V. Dutrait i jego bajeranckie grafiki.. nie pomaga też wkładka histpryczna.. nie potrafię wytłumaczyć co się stało. To nie miało prawa się nie udać, ale jednak.. 😞
Liczba wystawionych
opinii: 68
04.12.2023 10:50
4.0
ocena
Klasyczna gra ekspedycyjna z mocno oryginalnymi grafikami. Pół instrukcji to opis historyczny i opis bohaterów na kartach co jest miłym zaskoczeniem. Z gry klimat się wylewa co czuć przez całą rozgrywkę. Niestety tło historyczne i takie uniwersum jest dla nas dość niszowe. Gra się przyjemnie, trzeba rozbudowywać talię i zbierać zasoby w taki sposób by twoja ekspedycja się nie rozrosła zbytnio bo wtedy będzie znacznie wolniejsza. W kontraście malutka ekspedycja nie poradzi sobie w trudniejszym terenie bo będzie jej ciągle brakować zasobów do dalszej wędrówki (zwłaszcza górskiej). Karty są mało zbilansowane. Jakiś gracz może zakupić znacznie mocniejszą kartę od innych co w początkowych turach praktycznie definiuje zwycięzce. Dałbym 5/5 ale właśnie balans w tej grze to najsłabszy element. Takie sytuację się rzadko zdarzają i mogą zdarzyć się w każdej grze, że któryś gracz zgarnie lepsze karty od innych. Plusy: + czuć progres gry + świetne zarządzanie swoim taborem + klimat (zwłaszcza indianie) Minusy: - całe planowanie ruchu może być bezsensu gdy gracz dosłownie przed tobą zajmie ci jakieś pole - lag - bilans kart Jak ktoś nie ma gry ekspedycyjnej i lubi klasyki to powinien zacząć od Lewisa i Clarka. Cena do grywalności jest bardzo dobra.
Liczba wystawionych
opinii: 134
23.04.2023 09:05
5.0
ocena
Tak naprawdę od 2014 roku uwielbiam już Lewisa & Clarka. Ta gra długo była w mojej ścisłej czołówce, a potem przyszło dużo innych gier do grania i już rzadziej wracam do niej, ale nadal tak samo chętnie! Pięknie narysowana przez mojego ulubionego rysownika Vincenta Dutrait, ze świetnymi mechanikami budowania talii, worker placement i wyścigu. Właściwie w tej grze nie ma się do czego przyczepić, gdyż gra sama w sobie jest świetna, spójna i bez wad. Sporo kombinowania, myślenia i ciągłego starania się, żeby nie zostać w tyle rzeki i żeby inni nas zabardzo nie wyprzedzili. Na samym początku ikonografia na kartach może sprawiać problemy, zaglądamy do instrukcji co dokładnie symbole na kartach oznaczają, a tych kart jest całkiem sporo. Mimo, że jest to gra euro, ewidentnie czuć klimat wyprawy, wyścigu, podróżowania po Ameryce. Zatrudniamy Indian, zdobywamy surowce, wydajemy surowce na łodzie, konie. Musimy starannie decydować, kogo z naszej załogi wykorzystamy jako główną akcje, a kogo jako wzmocnienie naszej akcji (obracanie kart na drugą stronę Indian). Satysfakcjonująca rozgrywka i po tych 9 latach odkąd pierwszy raz zagrałam w Lewisa & Clarka nie dziwie się, że nadal tak bardzo ją lubię i że ma taką rzesze fanów.
Liczba wystawionych
opinii: 46
22.02.2023 11:15
4.0
ocena
Ta gra wymaga sporo myślenia na każdym etapie, mam wręcz wrażenie że właściwie każdy krok trzeba przeanalizować. Wizualnie rewelacyjna, jednak w dzisiejszym zalewie świetnych gier w tym gatunku gdzieś ta gra przepada. Polecam wypróbować przed zakupem.
Liczba wystawionych
opinii: 15
14.02.2023 22:29
3.5
ocena
Śliczne wykonanie, jak ktoś lubi klimaty indiańskie będzie się zagrywał w tę grę. Mechanika prosta ale kombinowania i planowania sporo.
Liczba wystawionych
opinii: 30
09.11.2022 15:45
5.0
ocena
Genialny mechanizm zagrywania kart. Gra uczy, że więcej nie zawsze oznacza lepiej. Bardzo dobre połączenie budowania talii i worker placementu. Dodatkowo można się doedukować nt. historri USA ;)
Liczba wystawionych
opinii: 332
14.06.2022 23:31
5.0
ocena
Życie na planszowych szlaku bywa ciężkie ale i szalenie satysfakcjonujące. Kiedy przeprawiać się przez bezdroża plansz, pokonasz dzikie ostępy mechanik i przebrniesz przez gęstwinę instrukcji, możesz usiąść w obozowisku i uraczyć zebranych nielichą historią. Lewis & Clark: the Expedition to zacny materiał na taką opowieść. Przede wszystkim w grze nie ciułamy punktów zwycięstwa, tylko ścigamy się do mety. Wszystko, co robimy w trakcie, napędza silnik, który poniesie nas do celu. Zarządzanie ręką kart i optymalizacja ruchów to podstawa sztuki wędrowania po szlaku. Mechanizm uruchamiania akcji z karty przez dołożenie do niej innej karty wymusza planowanie swoich posunięć i przemyślane wybieranie kart do zagrania. Posłanie indiańskich workerów do pracy w wiosce lub do wzmocnienia efektu karty urozmaica zarządzanie mepelkową siłą roboczą. Uzależnienie ilości zebranych zasobów od tego, jakie karty mają wyłożone inni gracze jest piekielnie mistrzowską zasadą. Jest obecna moja ulubiona opcja w grach, czyli skopiowanie efektu już zagranej karty. Dokupowanie kart na rękę warto przeprowadzić z głową, bo konkurencja nie ociąga się. Każda karta ma unikalną ilustrację, personalia i opisaną notkę biograficzną w instrukcji. Mechanika rozbijania obozu i zarządzania czasem wyprawy jest genialna. Trzeba zbalansować posiadane surowce i zagrywania karty, żeby nie zostać zasypanym żetonami zmarnowanego czasu. Gra oferuje dużo wyborów, decyzji do podjęcia, co pozwala każdy dylemat rozwiązać na kilka sposobów. A okazji do tego na finalnym etapie wyścigu na pewno nie zabraknie. Pod koniec dnia wędrówki Lewis & Clark okazuje się zaskakująco klimatycznym eurosucharem w Nowym Świecie.
Liczba wystawionych
opinii: 59
26.04.2022 09:56
4.0
ocena
Całkiem klimatyczne, pięknie wydane euro w konwencji wyścigu. Świetne połączenie mechanik deckbuildingu z worker placement. Bardzo podoba mi się motyw dwustronnych kart, przez co każda z nich staje się cenna, a wybór którą zagrać urasta czasem do rangi poważnego dylematu. Ciekawy mechanizm wykorzystywania Indian do ulepszania efektu działania kart. Sama rozgrywka nie wywołała u mnie jakiegoś efektu "WOW!", ale mieszanka różnych łączących się ze sobą spójnie mechanik sprawia, że gra się bardzo płynnie i przyjemnie :) bardzo solidny tytuł!
Partner
Planszeo Planszeo
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności