Liczba wystawionych
opinii: 499
08.07.2025 23:11
Dla dzieci wedle mojej opinii sprawdzają się gry, gdzie, aby rozpocząć grę nie trzeba długiego tłumaczenia zasad oraz posiadają one ich minimalną ilość. Takie warunki spełnia gra karciana Jungo, gra posiada dosłownie 3 możliwe do wykonania ruchy, a pojedyncza rozgrywka nie zajmuje więcej niż 5 minut.
W grze otrzymujemy na rękę 8 lub 10 kart w zależności od ilości graczy, i ten kto pierwszy zagra ostatnią kartę z ręki wygrywa, co istotne nie wolno zamieniać kart miejscami. Należy zawsze zagrywać na stół mocniejszą kartę lub kombinację kart o tej samej wartości niż ta co jest na stole, ale muszą one być obok siebie w naszej ręce. Przebijając możemy się zdecydować na odrzucenie bądź wzięcie wziątki, to w kluczowy sposób, aby wzmocnić swoją talię, gdy nie możemy przebić możemy zdecydować się na dobranie karty.
Proste zasady i dynamiczna rozgrywka powodują iż stanowi świetny tytuł dla dzieci tych mniejszych i większych. ~ Dawid
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 707
14.06.2025 12:49
Gra, która chciała być prostszym Scoutem, ale niestety udało się to średnio :(
Podobnie działa - mamy karty na ręce, nie wolno nam zmieniać ich pozycji, zagrywamy sety tych samych wartości i jak wygrywamy to pozbywamy się kart. Jak ktoś nas przebija, to możemy przywrócić karty do ręki i ułożyć je w odpowiedniej kolejności.
Brakuje tej grze głębi, którą ma Scout.
Jungo jest zbyt prostacką i nudną grą jak dla mnie :(
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 5
04.05.2025 15:06
Jungo (2025) gra typu Shielding (wygry ten kto pierwszy pozbądź się wszystkich kart). Jej innymi wersjami są Nanatoridori (2023) oraz Hachi Train (2021).
Zalety
- Proste zasady
- Nie wymaga oryginalnych kart, aby sprawdzić czy na pewno chce się ją nabyć (do gry wystarczają już karty 1-8 w 6 kopiach i opcją dobierania ze stosu kart albo stosu odrzuconych kart aby zastąpić te 8 podwójnych kart)
- Dynamiczna rozgrywka
Wady
- Cena, gry od Muduko czy Nasza Ksiegarnia są w stosunku do tej ceny lepiej zilustrowane.
- Niedopracowane zasady (instrukcja), opis np. zasady Jungo jest zbędny. Brak określonego celu gry niby na 1 wygrana niby na 2 wygrane, czyli grajcie jak chcecie. Przez to powstał mój wariant na 10 pkt życia i po wygranym rozdaniu jednego gracza pozostali gracze tracą tyle żucia ile kat zagrał on w ostatnim zagraniu.
Ktoś straci ostatni pkt życia to wygrywa gracz co ostatni wygrał rozdanie.