Okres Walczących Królestw (475-221 p.n.e.) opisuje czas niekończących się wojen pomiędzy siedmioma rywalizującymi ze sobą państwami: Qin, Chu, Qi, Yan, Han, Wei i Zhao. Państwa te zostały ostatecznie zjednoczone w 221 roku p.n.e. pod rządami dynastii Qin, co dało początek dzisiejszym Chinom, z dwiema głównymi rzekami: Żółtą i Jangcy.
HUANG, wydany po raz pierwszy jako Yellow & Yangtze, siostrzana gra do wysoko ocenianej gry planszowej Tigris & Euphrates, w której możecie powrócić do tego burzliwego okresu i poprowadzić swoją dynastię do zwycięstwa.
W HUANG gracze budują cywilizacje poprzez układanie kafelków. Gracze mają do dyspozycji pięciu różnych przywódców: Gubernator, Żołnierz, Rolnik, Handlarz i Rzemieślnik. Liderzy są używani do zbierania punktów zwycięstwa w tych samych kategoriach. Jednak twój wynik na koniec gry to liczba punktów w twojej najsłabszej kategorii. Konflikty powstają, gdy cywilizacje łączą się na planszy. Aby odnieść sukces, cywilizacje graczy muszą przetrwać te konflikty, uspokoić bunty chłopów i urosnąć na tyle bezpiecznie, aby zbudować prestiżowe pagody.