Kalendarz adwentowy
Kalendarz adwentowy

Horror w Arkham: Ostatnia godzina

Liczba graczy: 1 - 4
Czas gry: 60 minut
Wiek od: 12 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Carlo A. Rossi
Wydanie polskie: Rebel
Wydanie oryginalne: Fantasy Flight Games
Kampus Uniwersytetu Miskatonic w Arkham spowił mrok. Ktoś odprawia niebezpieczne rytuały, których skutki mogą być opłakane: oprócz szerzących się kultystów, na ulicach zaczynają pojawiać się stworzenia nie z tego świata. A największe zło wciąż pozostaje ukryte w cieniu... Horror w Arkham: Ostatnia godzina to kooperacyjna gra planszowa, w której 1 do 4 badaczy stawia czoła hordzie potworó... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 139
12.10.2024 11:49
3.5
ocena
Całkiem w porządku gra - kooperacja, których nie jestem fanem. Znajdzie sie pare mankamantow na ktore można ponarzekać mechanicznie. Polskie tlumaczenie instrukcji i kart - tragedia. Mnostwo nie jasności - jakby tlumaczyl translator i tak poszlo do druku. Gra aktualnie mega tania, a za tą cenę to warto.
Liczba wystawionych
opinii: 158
17.09.2024 14:20
4.0
ocena
Ta gra zebrała chyba najwięcej złych opinii ze wszystkich gier o Arkham i nie do końca rozumiem dlaczego. Przyznam szczerze, że w porównaniu z innymi tytułami, rzeczywiście nie czuć tutaj zbyt wiele klimatu Cthulthu, ale myślę, że nie to było głównym celem autorów. Głównym zadaniem tej gry jest tak właściwie układanka logiczna, jak pozbyć się wszystkich kafelków potworów i jak je dokładać tak, żeby przyniosły nam najmniej strat. Jeśli się na tym skupimy, to mamy naprawdę mózgożerny tytuł, w szczególności na trudnych poziomach.
Liczba wystawionych
opinii: 13
10.09.2024 15:07
3.0
ocena
+ Dosyć szybka + Szybko jak na tę franczyzę ustawia się mapę - Jak zawsze w tej franczyzie (Cthulhu) zasady spawnowania potworów z bram są dziwne... - Mało scenariuszy (raptem 4 przedwiecznych) - Mało kart akcji (raptem kilka na postać) - Bardzo dziwna formuła gry, która działa, ale nie wiem czy mnie przekonuje (gracze nie mogą za bardzo się komunikować między sobą i do pewnego momentu nie wiedzą jakie karty zagrali inni, co prowadzi do częstej sytuacji "Co żeś najlepszego ty właśnie zrobił")
Liczba wystawionych
opinii: 20
15.08.2024 16:23
brak
Skuszony olbrzymią przeceną i w zaufaniu do wszystkiego co naznaczone mackami Cthulhu 🐙 nabyłem jakiś czas temu Horror w Arkham: Ostatnia Godzina. Co mogło się nie udać? Ano bardzo dużo! Niestety po paru rozgrywkach (w nadziei, że z każdą kolejną będzie lepiej), znudzeni, odłożyliśmy na półkę.
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 26
18.07.2023 23:48
2.0
ocena
Zdecydowałem się na kupno ze względu na cenę i powiem szczerze że to najgorsza gra w mojej kolekcji. Jeśli chcecie coś w tych klimacie to lepiej kupić Pandemic. Samo wykonanie oceniam jako średnie. Żetony potworów małe przez co ilustracje na nich wyglądają jak plamy. Sama plansza mogłaby być czytelniejsza. Pomimo że uwielbiam Cthulu, w tej grze klimatu brak. Ogólnie odradzam bo jest wieeeeele lepszych gier w tym stylu i mniej mechanicznych. Tu jedynie reagujemy na akcje przedwiecznych i kart akcji. A na końcu i tak liczy się czy dobrze zgadlismy symbole na żetonach..
Liczba wystawionych
opinii: 332
15.06.2022 08:05
1.5
ocena
Po kampusie snują się po nocy podejrzane indywidua, które napadają przechodniów i bez opamiętania niszczą mienie. To nie są juwenalia. To Horror w Arkham: Ostatnia Godzina. Ostatnia Godzina wcale nie jest horrorem. Nie ma cthulhowego klimatu. Jest kiepską kooperacją. Ale ma swoje zalety. To szybka i prosta gra. Bywa dość emocjonująca. I tyle. Ostatnia Godzina jest tak potwornie losowa, że nie daje żadnej nadziei na poczucie klimatu wspólnej walki z przeciwnościami, umykaniu o włos porażce, gaszenia kilku pożarów na raz z następnymi katastrofami tuż za rogiem. Tutaj jak karty nie podejdą, to jest przerąbane i już. Można tylko w ograniczony sposób zdecydować, jak bardzo. Mechanizm wykonywania akcji w teorii jest ciekawy, a w praktyce bardzo ułomny. Każdy gracz dociera kartę z wierzchu swojej talii akcji. I tu jest pierwszy problem, z losowaniem tego, co można w grze zrobić. Dobrze byłoby mieć jakiś wybór, ale gra woli bawić się w symulator głupca. Potwory oblazły uczelnę, więc zróbmy coś randomowego. To na pewno pomoże. Każda karta ma dwie możliwe do wykonania akcje, jedną dobrą, skuteczną lub pożyteczną, a drugą umożliwiającą przeszukanie lokacji, ale aktywującą potwory w danej strefie. O to, jaką akcję wykona badacz rozgrywa się swoista licytacja. Gracze zakrywają po jednej karcie kolejności z ręki, które mają konkretną liczbę. Dwóch graczy z najniższymi numerkami wykonuje dobre akcje, a reszta te niefajne. Kombinowanie kto powinien gdzie jaką akcję wykonać byłoby bardzo dobrym patentem, gdyby z jakiś niepojętych przyczyn gra nie zabroniła komunikacji między graczami w sprawie kart akcji. Zatem biedni śmiałkowie muszą walczyć z niepobitym złem na ślepo, głucho i ze związanymi oczami. Z kartami kolejności wiąże się też ciekawa mechanika wykonywania akcji aktualnie brużdżącego graczom Przedwiecznego. Po zakończeniu rundki gracze liczą specjalne symbole na zagranych kartach, a ich suma określa jak bardzo dotkliwa będzie interwencja monstrum. Pomioty Przedwiecznych zachowują się przyzwoicie. Są takie, które biegają po lokacjach, kiedy zostaną aktywowane, więc z każdym krokiem zbliżają się do lokacji, którą trzeba obronić. Są wredoty, które atakują postać gracza dzielącego z nimi lokację. Są wandale, którzy niszczą pola do wykładania pomiotów, przez co eliminują swoim pobratymcom miejsca postojowe, więc będą oni szwędać się dalej grożąc graczom zakończeniem gry z powodu przeludnienia. Potwory pojawiają się na planszy w skutek działania kart, efektu akcji głównego złego lub w jednym z trzech spawn pointów. Standardzik. Ostatnia Godzina jest takim sobie średniakiem. Podobnie jak każdy horror klasy C zapewni chwilę odmóżdżającej rozrywki, ale wymaga wyłączenia w sobie krytycyzmu. Nie oczekując wiele, można przy niej spędzić chwilę.
Liczba wystawionych
opinii: 24
19.04.2022 18:06
3.0
ocena
Zarzuca się tej grze że nie ma klimatu - i nie ma. Jest to taka kooperacja w której nie można rozmawiać - dziwne. Ale biorąc pod uwagę te minusy gralo mi się całkiem przyjemnie, ale solo.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności