Dziedzictwo to kooperacyjna gra narracyjna dla 1–4 graczy, w której wcielasz się w rodzinę walczącą o przetrwanie w postapokaliptycznym świecie. Kampania podzielona jest na pięć rozdziałów, a łączny czas rozgrywki wynosi 12–15 godzin. Jeśli szukasz punktu odniesienia, możesz myśleć o klimacie rodem z Mad Max, The Last of Us czy The Walking Dead – ale wszystko okaże się w trakcie gry!
Kampania składa się z pięciu pakietów przygodowych, z których każdy zawiera wszystko, czego potrzebujesz do rozgrywki: modułowe elementy terenu tworzące planszę, postacie do interakcji, przedmioty, karty narracyjne i nie tylko. Niektóre karty opisują to, co możesz zobaczyć, znaleźć i spotkać, a symbole wskazują, w jaki sposób każda karta jest używana. Twoje działania i przebieg scenariusza wpływają na rozwój historii – możesz odwracać karty, zmieniając pole gry, sytuację, przedmioty i postacie, które napotkasz w trakcie swojej przygody.
Niezależnie od liczby graczy, w rozgrywce zawsze kontrolowane są cztery postacie, podczas gdy Swan, najmłodszy członek rodziny, pozostaje postacią niegrywalną. Każda postać dysponuje trzema żetonami akcji, a gracze wspólnie decydują, w jakiej kolejności je wykorzystać, aby kształtować opowiadaną historię. Niektóre akcje mogą (lub muszą) być wykonywane przez kilka postaci jednocześnie, by uzyskać maksymalny efekt.
Żetony akcji można umieszczać na kartach postaci (głowa, tułów, nogi), co pozwala prowadzić rozmowy, rozglądać się, poruszać, walczyć lub zdobywać lepsze przedmioty. Każda karta postaci może być również połączona z kartami wyposażenia, których lokalizacja jest określana przez system pasujących symboli. Ekwipunek zapewnia dodatkowe akcje lub wspiera wykonywanie różnych czynności. Można go zmieniać między scenariuszami lub tworzyć nowe przedmioty. Jeśli postać zostanie ranna, nie będzie mogła wykonywać niektórych akcji.
Podczas testów i walki używana jest talia tzw. "karma", która może wpłynąć na wynik działań graczy. W trakcie kampanii talia ta ewoluuje w zależności od wyborów, wpływając na morale, dostępne działania, rozwój fabuły oraz zakończenie gry.
Gra nie ma sztywno ustalonej kolejności ruchów. Zamiast tego gracze podążają za „linią czasu” kart, która kontroluje przebieg wydarzeń. Scenariusze są przygotowane, ale to decyzje graczy wpływają na przesuwanie kart po osi czasu, odkrywając różne wątki historii. Dzięki temu powstaje głęboko narracyjna rozgrywka – bez potrzeby korzystania z aplikacji.