Co 62 lata, na naszą piękną, tętniącą życiem krainę opada gesty mrok. Czerń zadusza wszelkie życie, a każda drobinka świata jest na wagę złota. Poszukiwacze zostali zrodzeni i wyszkoleni w jednym celu; zostać mistrzami mocy żywiołów, wyruszyć w świat i z pomocą kompanów, odnaleźć cząstki światła i przywrócić krainie...
Blask to unikatowa i klimatyczna gra w której wyruszamy w podróż pr...
czytaj dalej
Gra o Świetnej grafice przypominającą drzeworyty. Bardzo prosta mechanika rzucania kostek i dobierania towarzyszy. Pierwsze partie mogą być odebrane, że gra jest bez sensu - jest to kwestia złego dobrania towarzyszy albo kostek. Zachęcam wtedy do ponownego zagrania
Jedna z "głupich losowych gier" w których możemy po uprawiać nutkę hazardu.
Nie wyszedł Ci rzut kośćmi?
Możesz go poprawić odejmując sobie punkty.
To co, chcesz spróbować? 😈
Uwielbiam i artwork i gameplay i wszystko w tej grze. Choć faktycznie jak już dojedziemy naszym ludzkiem na koniec planszy to 30% gry już nas nie obchodzi - ale ja dalej mógłbym rzucać tymi kostkami. Są wspaniałe 😎
Ta gra losowością stoi. To jedna z najbardziej "kostkowych" gier jakie znam (obok Sagrady, Cubitos i Kowali Losu). No, ale nie o kostki tutaj chodzi, ale o ciekawą mechanikę i ciekawą warstwę wizualną (z dominującą bielą i czernią).
Zasady nie są specjalnie skomplikowane. Może nie jest to najtrywialniejsza z gier jeśli chodzi o reguły, ale dosyć szybko da się ogarnąć na czym polega.
Z rundy na rundę powiększamy swoje tableau kompanów, które pozwala nam zdobywać coraz więcej bonusów (w tym punktów zwycięstwa). Dobranie kompana wiąże się z dobraniem odpowiednich kostek na bieżącą rundę. To one napędzają nam silniczek z ułożonych w tableau kart. Co ciekawe gra wyposażona jest w wydajną mechanikę panowania nad losowością (możliwe są wielokrotne przerzuty - kosztem punktów lub po zdobyciu odpowiednich kart lub żetonów). Dodatkowo wiemy, że w zależności od koloru kości - określony symbol może występować częściej (np. na zielonej kości liść występuje na 2 ściankach). W trakcie gry do naszych bonusów z "silniczka", dochodzi jeszcze plansza, po której poruszamy się w celu poszukiwania dodatkowych punktów wykorzystując te same wyniki kostek, co w przypadku "odpalania" kart. Jednak mimo wszystko - gra jest strasznie losowa - i niewiele z tym można zrobić. Jednak ma swój urok i pod wieloma względami jest inna niż większość współczesnych tytułów.
Gra też się nie dłuży - część akcji można wykonywać symultanicznie (po wybraniu karty kompana), a całość powinna zamknąć się w ok. 45-60 minut.
I na koniec kilka słów o warstwie estetycznej - jak wspomniałem - wyróżnia się pod względem graficznym, ale też nie można narzekać na jakość wykonania (przyjemne kostki, duże i akceptowalne jakościowo karty, porządna plansza, troszkę drewnianych pionków - choć wskaźnik liczby punktów mógłby być większy).
Krótko mówiąc - warto!
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki,
Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell,
tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa,
top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa,
Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista,
aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu.
Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz.
Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności