Liczba wystawionych
opinii: 123
06.05.2023 17:59
Łatwa w zasadach szybka karcianka. W trakcie gry nie raz trzeba się nieźle naglowic. Myślę że super jest to że zasady są bardzo proste ale już nie do końca w wykonaniu. Rysunki kontrowersyjne albo bardzo ci się spodobają albo stwierdzisz że są brzydkie :) osobiście bardzo podoba mi się sama mechanika, gra mało klimatyczna ale nie ujmuje to wiele z rozgrywki. Na szybkie partie ze znajomymi polecam ;)
Liczba wystawionych
opinii: 332
07.08.2021 21:09
Gra we wdrapywanie się na szczyt piramidy mafijnej zbrodni w sieci karcianej przestępczości zorganizowanej.
Żeby zostać kingpinem półświatka trzeba właściwych ludzi umieścić odpowiednio wysoko. Kiedy jedną kartę pośle my o szczebel wyżej, wtedy musimy wolne miejsca zapełnić kartami z niższych pięter piramidy. Takie łańcuszki karierowiczów to podstawowy mechanizm rozgrywki.
Drugim jest stare dobre skrytobójstwo.
Na ręce mamy pięć kart członków gangów, których możemy wykorzystać do wywarcia wpływu na mafioza w piramidzie korupcji, żeby pozbył się po cichu sąsiada. W zależności od piętra, na jakim rezyduje ofiara szantażu pojawia się wymóg ścisłego dopasowania karty, która jest "hakiem" w tej operacji. Zwolnione miejsce w hierarchii zapełniamy według standardowych zasad ścieżki kariery.
Zabawę urozmaica mechanizm ukrytej tożsamości, bo grę zaczynamy z trzema kartami gangów na osiem dostępnych, które nie mogą nam się powtarzać. To są nasi sojusznicy, wtyczki w organizacji, krety, kapusie. Członków tych gangów musimy usadzić jak najwyżej w piramidzie.
Wraz z postępami w grze będziemy zmuszeni do ujawniania naszych popleczników. Dostępne miejsca do obsadzenia maleją wraz z wysokością, a im wyżej w strukturze organizacji, tym trup ściele się gęściej. Nawet szef szefów nie jest nietykalny.
Wreszcie graczom kończą się możliwości ruchu i pozostaje spasować.
Tak kończy się rozgrywka.
Liczymy punkty za ulokowanie naszych swoich na właściwym miejscu.
Gangi Nowego Jorku to taki trochę bardziej strategiczny Totem w klimatach Ojca Chrzestnego.
Szybki fikerek, któremu trzeba zrobić jakąś bieda matę, bo z początku karty wędrują do góry w pustkę i łatwo przetrzebiona pozycję.