Fief

Liczba graczy: 3 - 6
Czas gry: 120 minut
Wiek od: 12 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Wydanie polskie: Hobbity.eu
Wydanie oryginalne: ASYNCRON games
Walcz o to, by Twoja rodzina stała  się najpotężniejszym rodem średniowiecznej Francji. W walce o wpływy wszystkie środki są dozwolone: intrygi, negocjacje, polityczne małżeństwa, zdrady i wojny. Zabiegaj o najbardziej prestiżowe tytuły w królestwie: Króla, Królową i Papieża oraz związane z nimi przywileje! Philippe Mouchebeuf zainspirowany cyklem powieści „Królowie przeklęci” Maurica Dr... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 257
03.11.2024 00:01
4.0
ocena
Protoplasta gier typu John Company, czyli gra stojąca negocjaacjami. Dzis stara (ponad 30 letnia), na tamte czasy absolutnie nowatorska, bo oparta na negocjacjach i grze nad stołem. Jesteśmy feudalami w XV wiecznej Francji i dążymy do.. zdobycia 3 pkt zwycięstwa (jeśli j3stesmy w sojuszu to 4). Z jednej strony robimy to poprzez ekspansję terytorialną i rozwój gospodarki, który da nam pieniądze chociażby na kupowanie tytułów, z drugiej - poprzez negocjacje z rywalami (zawieranie sojuszy, małżeństwa, kupowanie głosów potrzebnych do wyborów króla czy papieża) - ich otrzymanie często niesie decydujące punkty. I to jest pewien problem, bo gracze nie są ślepi, więc te wiodące negocjace są trudne. Nie poprzemy rywala, chyba ze równolegle widzimy szanse np na zwycięstwo inna ścieżka i liczymy, że zrobimy to wcześniej. Przez co rozgrywka może się dłużyć, zostaje nam tylko walka, bo negocjcje zostaną bezowocne. Stad tez opcja zwyciestwa sojuszu: dogadajmy sie, wygramy wspolnie i pokonajmy najsilniejszego. Gra ma także inne problemy: dość skomplikowane zasady (przed każdą rozgrywką musialem sobie je odświeżać), upierliwy setup (mimo wypraski), wymagające liczne grono (to mi ją zabilo: potrzeba luda czującego bluesa, lubiącego historię, w dużej liczbie (5 lub 6 osób najlepiej) I posiadającej sporo czasu (kilka godzin gry to standard). One przeważają na zaletami: bajecznym klimatem, świetnym zaszyciem tematyki w mechanice, gusowną grafiką (tu zdarzały mi votum separatum, kiedy ktoś nie lubił stylu medieval). Gra, mimo niszowosci, otrzymała pakiet dodatków (ogralem tylko jeden, z cechami feudalow), poświęconych przykladowo: krucjatowy, templariuszom czy krzyżakom). Fajna, klimatyczna gra, która zniknęła w odmętach historii. Dziś chyba trochę bialy kruk..
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności