Słuchajcie, przyjaciele. Nie walczyliśmy z Pustką po to, by uczynić Lumen jeszcze jaśniejszym. Latająca cytadela okazała się bezwartościowa - czerpie zyski ze zwojów i porzuca nas na pastwę losu. Czy potraficie sobie wyobrazić Wiecznych siedzących na tarasie, jedzących winogrona i cieszących się pokazem, jaki odegraliśmy przeciwko Serafom? Zgadnijcie co? My, śmiertelnicy, przetrwaliśmy. Odepchnęliśmy Pustkę. Pokazaliśmy Serafom drzwi. A co teraz z Wiecznymi?
- Powszechnie słyszane w tawernach Gon’Mar. -
Fall of Lumen to samodzielna gra planszowa oparta na budowaniu talii i tableau. Stanowi kontynuację Legends of Void. Bitwy z Pustką dobiegły końca. Zewnętrzne Ziemie są zdewastowane po latach walk z Serafami, ale ludzie cieszą się z powrotu spokojnych czasów i możliwości odbudowy swoich domów oraz społeczeństwa. Jednak w cieniu działa niewielka grupa rebeliantów, którzy mają dość dyktatury cytadeli Lumen. Ich plan jest prosty, ale skuteczny: przywrócić Opiekunów, niegdyś wybawców świata od Nihila Bladej Nocy, i przemycić ich do latającej cytadeli jako agentów incognito.
Wcielasz się w bohatera rebelianta - byłego Strażnika, który dawno temu został wygnany. Teraz powracasz, przywołany przez pęknięcie wymiarów spowodowane przez Pustkę. Twoim celem jest ratowanie towarzyszy uwięzionych w Wewnętrznych Światach, gdzie Wieczni - założyciele Lumen - skazali was na wygnanie. Będziesz infiltrować struktury Strażników w samej cytadeli Lumen, by odzyskać wpływy i doprowadzić do jej upadku. W misji tej wspiera cię frakcja, która podziela twoją sprawę i pragnie obalić władzę Wiecznych. Rywalizuj z innymi bohaterami o tytuł najbardziej wpływowego rebelianta - tego, który zdołał przeniknąć najgłębiej i umieścić najwięcej agentów w sercu Lumen.