Jest to trzecia część serii „Ekosystem” – każda gra w tej serii ma inne zasady.
Tworzycie sawannę, w której panuje jedna zasada: silniejszy pokonuje słabszego. Dobrze działający ekosystem da wam punkty za roślinożerców, drapieżniki oraz padlinożerców. Wygra osoba z największą liczbą punktów....
czytaj dalej
Wydaje mi się, że Sawanna jest nieco trudniejsza niż jej poprzedniczki. Jednak wciąż jest to lekka, rodzinna gierka na 20 minut. Daje dużo możliwości rozbudowywania swojego układu i pozwala pogłówkować. Przyjazny temat i oprawa graficzna, tylko potęgują pozytywne odczucia i zachęcają do szybkiego powrotu do tej gry.
~Kasia
Świetna karcianka, w której układamy karty tak, żeby kazda dala nam jak najwięcej punktów. W trybie solo trzeba być bardzo uważnym żeby na koniec nie okazało się, że jednak nasz niewidziakny przeciwnik dostał jakieś niespodziewane punkty. Piękne grafiki.
Ach, jak ja lubię tę grę! Pierwszy Ekosystem skradł moje serce, przy drugiej części troszkę się rozczarowałam, choć to wciąż dobra gra, ale Sawanna, to jest to na co czekałam. Gra jest przepięknie zilustrowana, szybka, prosta i daje piękne odczucie zagrania w coś porządnego. Sami jesteśmy kowalami swojej sawanny, to my decydujemy, za co zapunktujemy. Oczywiście nie zawsze otrzymamy od przeciwników, to czego chcemy i potrzebujemy, ale jeśli musimy zmieniać nasze plany na bieżąco, to jest jeszcze lepiej. Sawanna bije dla mnie leśny Ekosystem dzięki usuwaniu kart. Fajnie został tu pomyślany system roślinożerców jedzących roślinki, mięsożerców, jedzących roślinożerców i padlinożerców, czerpiącym korzyści z pustych miejsc po zjedzonych roślinożercach. Szczerze polecam, bo to jest złoto wśród gier karcianych i rodzinnych.
Ocena po 8 partiach w 2, 3, 4 osoby i solo. Czas gry = 30 min.
Prosta i szybka gra w układanie tableau z 'ukrytym draftem'. Minimalnie trudniejsza od Sushi Go! (nie liczą się tylko zestawy elementów, ale też ich wzajemne rozmieszczenie).
Teoretycznie pewnym twistem potencjalnie miały być 'znikające' karty (zwierzęta schwytane przez drapieżniki), które odblokowują możliwość punktowania padlinożerców. Tworzy się w ten sposób łańcuch zależności. Ale wcale nie jest on tak skomplikowany jak na początku się wydaje.
Przyjemna, poprawna, odprężająca gra. Dobra jako uzupełnienie innych rozgrywek lub wypełnienie wolnej chwili, ale żeby nie wydaje mi się by wzbudzała dodatkowe emocje.
Na plus oczywiście estetyka (ilustracje na kartach).
Tworzymy sawanny, w których główną zasadą jest to, że silniejszy pokona słabszego. Tylko najlepiej zharmonizowany ekosystem da zwycięstwo!
Gracze tworzą w swoich obszarach gry sawanny poprzez wykładanie kart z ręki i tworzenie z nich układu czworokąta. Po każdym dołożeniu następuje wymiana jednej karty między graczami, aż do wyczerpania kart w rękach. Następnie całość jest powtarzana, a gdy sawanny są gotowe - podliczamy punkty.
Bardzo lubimy gry z tego cyklu. Opieraja się na prostej mechanice draftu (czyli wspomnianego wybierania i przekazywania kart), która jest łatwa do zrozumienia, a jednocześnie tworzy szybką i sprawną rozgrywkę. Świetnie się to wpasowuje w zwierzęcy zamysł fabularny cyklu. Tworzenie tutaj sawanny wymaga sprytnego kombinowania i planowania swojego układu tak, aby czerpać jak najwięcej korzyści z powiązań między kartami. Jest to tu o tyle ciekawe, że mamy sporo kart drapieżników, chcących polować na roslinożerców, a jednocześnie na to czekają padlinożercy. Z drugiej strony słabsze zwierzęta w gromadzie i przy terenach zielonych potrafią stworzyć silne kombinacje, a więc naprawdę możliwości jest sporo! Nie sposób się nudzić, bowiem każda rozgrywka, w zależności od wylosowanych kart i wybranej taktyki, jest zupełnie inna, a przy tym emocjonująca i bardzo wciągająca😊
Zachwycająco wykonane karty to niewątpliwy atut gry. Nie mogłam się napatrzeć na piękne wymalowane grafiki, które cieszą oko w czasie zabawy i dodają wspaniałego, egzotycznego klimatu😊
Ogromnym ułatwieniem też jest dostępny online kalkulator do liczenia punktów, który ogromnie sobie cenimy. Oczywiście można wszystko rozpisywać na dołączonych skoroszytach, ale zdecydowanie szybciej i łatwiej jest wrzucić wszystko w wersję elektroniczną i tylko odczytać wyniki. Rewelacyjne rozwiązanie😊
Każda rozgrywka zapewniała nam mnóstwo frajdy i przyjemnego ducha rywalizacji, a wygrana tutaj ogromnie satysfakcjonuje😊Proste zasady i stosunkowo szybką rozgrywka sprawiają, że to świetna opcja na wieczór gier w gronie rodziny(dla graczy w wieku 8+),a także znajomych😊 Gorąco polecamy❤️
Przyjemna gra z prostym, ale wymagającym myślenia solo. Sporo losowości, jak to w karciankach, co jest szczególnie odczuwalne w solo. W grze wieloosobowej (dzięki draftowi) ta losowości była nieco mniej odczuwalna. Początkującym graczom polecam jednak oryginalny Ekosystem (zielony).
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki,
Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell,
tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa,
top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa,
Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista,
aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu.
Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz.
Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności