To małe miasteczko wreszcie zostanie wyrwane z więzów rutyny i nudy! Za tym wszystkim stoisz ty, szef cyrkowej trupy, tworzącej pokazy, o których nikt nawet nie śnił w swych najbardziej absurdalnych majakach! Upajający zapach waty cukrowej i hipnotyzująca muzyka to dopiero przedsmak. Już wkrótce rozpocznie się przedstawienie, którego Ty jesteś twórcą i na którym po prostu chcesz zarobić. Ale żeby zarobić, trzeba mieć głowę pełną dziwacznych pomysłów, dziwaczniejszych od swojej konkurencji.
Dreadful Circus to szybka strategiczna gra karciana Brunona Faidutti’ego (Cytadela, Misja: Czerwona Planeta, Mystery of the Abbey) dla 4 do 8 graczy, przenosząca graczy do świata upiornych cyrków rodem z najczarniejszych koszmarów. Wcielimy się w dyrektorów trup cyrkowych, rywalizujących z sobą o przyciągnięcie uwagi największej liczby widzów i zarobienia największej ilości pieniędzy. Dreadful Circus operuje na mechanice licytacji i negocjacji, gdzie gracze wchodzą z sobą w głęboką interakcję, starając się pozyskać dla siebie jak najlepsze karty i zrealizować jak najwięcej Kontraktów. Posiada bogatą, przepiękną szatę graficzną, przywodzącą na myśl magiczne, przerażające światy z najgłębszych zakamarków naszej wyobraźni.
W Dreadful Circus będziemy tworzyć nasze niedorzeczne pokazy za pomocą kart atrakcji i występów. Te pierwsze kładziemy przed sobą na stole, zapewniając sobie długotrwałe korzyści. Te drugie posiadają efekt natychmiastowy i odrzucamy je po ich użyciu. Nie będziemy jednak zagrywać kart bezpośrednio z ręki, ale dopiero po zakupieniu ich od sprzedawcy.
Na początku rundy jeden lub dwóch graczy (w zależności od ogólnej liczby graczy) posiadają żetony Sprzedawców. Sprzedawca wybiera ze swojej ręki jedną kartę atrakcji lub występu i zagrywa ją na środek stołu. Pozostali gracze biorą udział w licytacji tej karty, umieszczając w swoich wozach sobie tylko znane sumy monet i/lub kontraktów. Sprzedawca kolejno przegląda każdy z Wozów, mogąc zgodzić się na proponowaną w nim ofertę lub oddać ją właścicielowi. Jednak do raz odrzuconej oferty nie można później powrócić, zatem sprzedawca, decydując się na taki krok, ryzykuje, że w pozostałych wozach nie znajdzie lepszych ofert.
Gracz, który wygrał licytację, zabiera kartę i wykorzystuje zgodnie z jej rodzajem. Oprócz podziału na występy i atrakcje, karty dzielą się również na kolory, mówiące o sposobie ich działania. Używając kart czerwonych, wejdziemy z innym graczem w interakcję, na przykład okradając go z jego atrakcji. Karty żółte pomogą pozyskać monety, z kolei karty pomarańczowe posłużą w zdobywaniu kolekcji. Pod koniec gry otrzymamy punkty za posiadane monety, kontrakty i kolekcje właśnie.