Dawno temu zawarto pakt z Leśnymi Istotami. Zgodnie z zasadami tego porozumienia, ludzie muszą trzymać się swoich wiosek i ścieżek, rozsianych po rozległym lesie jak iskry światła. To, co leży za nimi, należy do innych, starszych Władców — istot starożytnej magii, które patrzą nieżyczliwie na intruzów. Pomimo tego paktu, odważne dusze przemierzają leśny labirynt w poszukiwaniu skarbów, przygód i tajemnic.
Inspirowany słowiańskim folklorem i mrocznymi baśniami, Wiedźmi Las jest lżejszym i bardziej przyjaznym rozszerzeniem niż gra podstawowa Destinies. Tak, są mroczne lasy, potwory i klątwy, lecz atmosfera jest bardziej „z dreszczykiem” niż „przerażająca”. Wszystko jest kolorowe, ludzie i stworzenia bardziej przyjaźni, a całość to bardziej ludowa opowieść niż apokaliptyczna przepowiednia.
W Wiedźmim Lesie poznasz 12 nowych postaci, z których każda musi odkryć swoje dwa wyjątkowe przeznaczenia. Nie zawsze możesz grać godziwymi bohaterami, ponieważ granice między światłem a cieniem zacierają się, a leśne stworzenia wkradają się do Twoich historii.
Historie Wiedźmiego Lasu bardziej niż poprzednie scenariusze Destinies opierają się na postaciach. Jeśli spotkasz bohatera niezależnego (NPC), powróci on w innych scenariuszach jako bohater niezależny, a może nawet jako grywalna postać. W miarę postępów gracze poznają kolejnych bohaterów. Nawet wcześniej napotkane potwory mogą powrócić w nieoczekiwany sposób.
Rozgrywka w Wiedźmim Lesie pozostaje wierna wielokrotnie nagradzanemu formatowi z Destinies, ale wprowadza nowe zawiłości do narracji. Oba zadania każdego bohatera są bardziej złożone niż dotąd, co czyni grę jeszcze bardziej wymagającą. Gracze będą odkrywać wielkie mapy złożone z wielu map częściowych, ponieważ ciemność lasów utrudnia łatwe połączenia między lokalizacjami. Gracze mogą również znaleźć się w labiryntach, w których dokonywanie właściwych wyborów oraz zapamiętanie drogi mogą prowadzić do chwały, a każda pomyłka może skończyć się dużo gorzej. Cztery scenariusze gry łączą się w jedną kampanię, w której akcje graczy w poprzednich scenariuszach mogą mieć wpływ na świat w następnych.
Ponadto finały i zakończenia, które wieńczą każdy scenariusz w Wiedźmim Lesie, nie podlegają zasadzie „wszystko albo nic” – postępy czynione przez graczy na drodze do zwycięstwa, wpłyną na ich ostateczny los.