Grę Deep Rock (w wersji cyfrowej) ograłem pierwszy raz lata temu. Pamiętam, że zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie, stąd też się zachłysnąłem krasnoludzkim hype'm bardziej niż zwykle. Lata minęły i przyznam się, że nie spodziewałem się wydania wersji bez wymogu prądu. Stało się jednak tak i Mood Publishing uruchomiło wersję crowdfundingową (z której mam swoją wersję), która była spora, spaśna i świetnie wydana.
Dziś wracam do DRG i mam zaciesz na paszczy, że mogę o tym mówić. Nie jest to (again) gra idealna, ale do takiej sama również się nie nominuje (ona ma swoistą niszę). Są pewne mankamenty, ale to już każdy sobie odpowie sam co o tym sądzi.
PLUSY:
+ temat (krasnoludy w kosmosie vs całe dziadostwo galaktyki)
+ bardzo dobre+ przeniesienie gry komputerowej na stół w jadalnii
+ (dodatkowy) wzorcowo poprowadzona kampania crowdfundingowa
+ genialne wykonanie (jakość i wykonanie komponentów: grube płytki terenu, rozkładana mapa rozgrywanych scenariuszy, mega dobrej jakości mata do gry, żywiczne elementy, solidne pudło z bardzo dobrą wypraską, klimatyczne figurki, które świetnie prezentują się pomalowane, etc.)
+ kod do wydrukowania własnych figurek (a co, damy wspierającym możliwość druku, why not!)
+ przejrzysta instrukcja i bardzo proste zasady
+ kooperacyjna rozgrywka z widocznych wykorzystaniem zdolności każdej postaci
+ ciekawe (i zabawne) scenariusze
+ wersja podstawowa jest pełną grą (praktycznie), nie wymagającą dodatków
+ losowość jest nie przesadzona, jednocześnie oddając klimat pewnej dozy niepewności co się spotka w korytarzu za zakrętem
+ łączenie z przyszłymi dodatkami-płynność
+ rozgrywka ciekawa zarówno w nowym gronie, rodzinie, z wyjadaczami czy fanami tego typu giereczek
+ brak organizera nie jest przeszkodą, ponieważ da radę wstawić wydrukowane elementy, lub wyciąć z kartonu "szybko-wystawiaczkę"
+ historia pokurczy próbujących przedzierać się w kosmosie walcząc ze stadami potworów jest magiczna :D
+ dość dobrze zbalansowana (grane w 2,3,4 osoby)
+ opcja single player dostępna (ale nie testowana)
+ ...na pewno jakieś ominąłem
MINUSY:
- spore pudło w wersji crowdfundingowej, kubatury 2x standardowych pudeł, więc nie każda półka to przyjmie ("wina figurek, które zajmują połowę pudła")
- nie jest idealna (w sensie zawsze coś tam jeszcze się dodać da)
- znajdą się osoby, które chętniej zagrają w wersję cyfrową niż planszową (preferencja)
- to nie jest spory minus, ale fajnie by mieć jeszcze więcej kafli terenów
- kooperacja (nie każdy lubi i nie każdy się odnajdzie)
- scenariuszowa rozgrywka (w zasadzie to nie minus a część specyfiki tej gry)
- brak wersji PL (dla mnie to plus, ale znajdą się tacy co będą narzekać)
- setup nie należy do najszybszych
- praktycznie niedostępna, ale pewnie się to zmieni wraz z nowymi dodatkami na wspieraczkach
- inne pomniejsze
Jedna z ulubionych gier tego typu. Z reguły męczę się przy wszelakiego rodzaju kooperacjach, ponieważ większą satysfakcję czerpię z kompetetywnej rozgrywki. Nie mniej jednak jest coś takiego w DRG, że przynosi radość, tu nie chodzi o tępe walenie do wszystkiego co popadnie, lecz sprytne zarządzanie, wspólne podejmowanie decyzji i reakcję w stworzonym ciekawym świecie (scenariuszy). Polecę każdemu spróbować, choć nie będzie twój ulubiony temat, choć kooperacja jak mnie, średnio cię "grzeje", choć jesteś starszy i uniwersum jest jakieś dziwne, etc. to warto zajrzeć do pudła, rozstawić, pograć raz - choćby na jakiś czas.
Wielka, epicka przygoda na planszy, żywcem przeniesiona z cyfrowej i dość dobrze przyjętej gry :)
W Deep Rock wcielamy się w waleczne krasnoludy, które kopiąc tunele na obcej planecie w poszukiwaniu cennych kruszców, napotykają przeróżne monstra (w mocno robaczej formie). Naszym celem jest zawsze spełnienie jakichś wymagań danego scenariusza. Te są do siebie podobne, ale stawiają przed nami różne potworki i ustawienia planszy. Poziom trudności też jest zwiększający się wraz z nowymi scenariuszami.
Bardzo ładna, emocjonująca, duża gra, w którą grając bawiłem się wybornie! <3