Deep Madness

Liczba graczy: 1 - 6
Czas gry: 60 - 120 minut
Wiek od: 14 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Chauncey Roger Ho
Premiera: 27.10.2021
Dodruk: marzec 2022
Wydanie polskie: Czacha Games
Wydanie oryginalne: Diemension Games
Deep Madness to horror science-fiction, osadzony w mitologii Cthulhu i mocno inspirowany serią filmów Obcy. Jest to kooperacyjna gra planszowa dla 1-6 graczy, w której wcielamy się w grupę badaczy, udających się do podwodnej kopalni, aby dowiedzieć się co było przyczyną utraty kontaktu. Czeka na nas niewyobrażalna groza i wszechogarniające szaleństwo. Rozgrywka opiera się na 8 scenariusz... czytaj dalej

Oceny recenzentów

Dla kogo: Dla fanów dungeon crawlerów z cieżkim klimatem około Cthulhu. Jeżeli jesteś fanem "Posiadłości Szaleństwa" albo "Horroru w Arkham" to "Deep Madness" pewnie też do Ciebie trafi. Zdecydowanie 14+ gra jest długa i nie jest szczególnie prosta. O co chodzi: W pierwszym scenariuszu gracze wcielą się w grupe "badaczy", których celem będzie przywrócenie powietrza w podwodnej bazie badawczej wielkiej Korporacja dla której pracują. Jednak nie będzie to takie łatwe ponieważ część bazy znajduje sie pod wodą, a ponadto krążą po niej jakieś potwory! Jak wspomniałem powyżej gra to dunegeon crawler, w której znamy od początku nasz cel oraz ułożenie pracy. Musimy w wyznaczonej ilości tur wykonać pewne zadanie. Poznajemy po kawałku historię gry za sprawą kart "zdarzeń". Aby wygrać musimy też przeżyć (kto by pomyślał?). Wrażenia: Rozegrałem tylko jedna rozgrywkę, więc trzeba mieć na uwadze, że w dalszych scenariuszach wrażenia będą inne.| Gra prezentuje sie naprawdę fajnie i bardzo spodobał mi sie system, w którym na zmianę występują tury graczy oraz potworów. Dzięki temu możemy lepiej zaplanować nasze tury oraz nie musimy sie martwić, że losowo nas coś uśmierci. Każdy potwór działa trochę inaczej i uważam, że mają bardzo ciekawy i unikalny design perfekcyjnie wpisujący się w klimat gry. Nieźle również sprawdzało się utrudnienie zalanych pomieszczeń, w których (kolejne zaskoczenie) możemy utonąć. Cieszę się też że całość mapy była jawna, bo dzięki temu można było jakoś zaplanować rozmieszczenie elementów na stole bez potrzeby późniejszego przestawiania i przesuwania Niestety odnośnie samej rozgrywki to tyle zalet. Gra nie jest odkrywcza, a nawet powiedziałbym, że dość monotonna. Do tego prawię połowę czasu gry zajęło nam przedzieranie się przez dwa pomieszczenia w których pojawiło się mnóstwo potworów, a innej drogi nie było. Skończyliśmy grę po niemalże 5h(całość z rozkładaniem, tłumaczeniem i składaniem) wykończeniu tą monotonią. Wykonanie: Tu jest naprawdę świetnie. Plastikowe figurki w dużej ilości były naprawdę dobrej jakości. Kafle mapy, żetony, czy karty również są wzorowe. Jeżeli miałbym porównać wykonanie tej gry chociażby z Posiadłością Szaleństwa to Deep Madness jest o parę lig wyżej.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności