Black week - najlepsze okazje w jednym miejscu
Black week

Czerwona Katedra

Liczba graczy: 1 - 4
Czas gry: 30 - 120 minut
Wiek od: 10 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Isra C. Shei S.
Premiera: 23.09.2021
Dodruk: 26.05.2022
Wydanie polskie: Portal Games
Wydanie oryginalne: Devir
Rozkaz został wydany. W Moskwie ma powstać monumentalna katedra, przyćmiewająca wspaniałością cały świat. Rzesze robotników ruszają do pracy, chcąc zaimponować swojemu władcy. Tylko nieliczna grupa zostanie doceniona przez cara. Pozostali robotnicy... cóż, niech Bóg ma ich w swojej opiece. Czerwona katedra to kompaktowa gra euro średniej ciężkości, wykorzystująca wiele mechanik, takich j... czytaj dalej

Oceny recenzentów

Co nam siadło? Po pierwsze musimy zaznaczyć że Katedra znajduje się w naszej ścisłej topce eurasków, tuż za Scythe czy Brassem. W grze najbardziej spodobały nam się rzeczy takie jak: -duża ilość strategii do wyboru -niestandardowa mechanika poruszania kośćmi i rezerwowania segmentów katedry -"małe" kompaktowe pudełko wyładowane bo brzegi (np. tak jak w przypadku Najeźdźców ze Scytii) -wysoka jakość komponentów Co nas nie przekonało? Tak naprawdę praktycznie każda gra ma wady. W przypadku Czerwonej Katedry nie jest inaczej: -mało atrakcyjne ilustracje -mała ilość kart katedry (które ukazują w jaki sposób będziemy budować katedrę) - brak odczuwalnego klimatu (jak to bywa w euraskach) Myślę że jeszcze dłuuuugo będziemy grywać w Czerwona Katedra, bo grając w tą grę naprawdę ciężko się nudzić. My Katedrę wszystkim serdecznie polecamy, jako takiego średniej trudności euraska w małym opakowaniu, który jest naprawdę prześwietny!
Dla kogo? Dla fanów średnich pod względem ciężaru i stosunkowo nie długich gier euro. Dla względnie utrzymania względnego powodu rywalizacji przy stole raczej dla graczy nieco starszych. O co chodzi? Car zarządził budowe najwspanialszej świątyni na świecie. W trakcie rozgrywki stanie więc w szranki przy budowie tego cudu świata, by stać się sławnym i bogatym. Gracze będą rezerwować części katedry, które będą chcieli budować, Nabywa wszelakie potrzebne surowce oraz nawiązuje współpracę z z gildiami XVI wiecznej Rosji. To wszystko z wykorzystaniem mechaniki kotła oraz worker placement. Odczucia: Gra bardzo mi się spodobala- mimo że sromotnie przegrałem. Podoba mi się przede wszystkim pomysł, który wyróżnia się na tle innych tytułów z tej kategorii gier euro. Ponadto przyjemna jest mała ilość losowości ograniczająca się jedynie do losowania mocy kości po ich wykorzystaniu. Po pierwszej rozgrywce nie odczułem jakiś wad, jednak po rozgrywce nie miałem ochoty od razu zasiadać do kolejnej rozgrywki. Wykonanie: gra jest ładna. Wszystkie elementy zostały wykonane z dużą starannością i moim zdaniem jest ładne dla oka. Ilustracje na kartach oraz planszach ciekawie wpisuje się w temat i klimat carskiej Rosji. Mechanicznie też wszystko się spina i jest dobrze zbalansowane.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności