Poradnik prezentowy

Zainspiruj się najlepszymi planszówkami na prezent – od klasyków po świeże premiery.

Zobacz poradnik
Home
Szukaj
Premiery
Moje gry
Menu
39,95 zł
Dostępna

Czas Honoru: Operacja Most III

Liczba graczy: 2
Czas gry: 30 minut
Wiek od: 12 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Michał Ozon
Wydanie polskie: Phalanx
Wydanie oryginalne: Diablos Polacos
Jest rok 1944, Niemcy w tajnym poligonie rakietowym w Bliźnie intensywnie pracują nad rakietami balistycznymi V-2. Broń ta ma w zamyśle kierownictwa III Rzeszy rzucić Anglię na kolana i odwrócić niekorzystny bieg wojny. Polskie Państwo Podziemne trafnie ocenia wielkie znaczenie tych prac i kieruje do rozszyfrowania tajemnic poligonu najlepszych żołnierzy Armii Krajowej i przerzuconych z ... czytaj dalej

Oceny użytkowników

Gra „Czas Honoru: Operacja Most III” niestety rozczarowuje na wielu poziomach. Od nieczytelnej i chaotycznie napisanej instrukcji, przez słabej jakości komponenty, aż po samą rozgrywkę, która okazuje się nijaka i pozbawiona klimatu. Choć temat – operacja wywiadowcza w realiach II wojny światowej – dawał ogromny potencjał na stworzenie ciekawej, edukacyjnej gry, tutaj został całkowicie zmarnowany. Zamiast napięcia i strategii mamy losowość i mechanikę, która szybko staje się monotonna. Gra nie wnosi nic nowego, nie angażuje, a co najgorsze – nie uczy. Związek z prawdziwą „Operacją Most III” jest powierzchowny i czysto marketingowy. Szkoda, bo temat zasługiwał na coś znacznie lepszego.
Czas Honoru: Operacja Most III jest to gra karciana osadzona w realiach II wojny światowej, inspirowana słynną akcją polskiego podziemia. Rozgrywka przeznaczona jest dla dwóch graczy, gdzie jeden wciela się w stronę Polską a drugi w stronę Niemiecką. Celem gry jest pozyskanie jak największej liczby (kostek) części rakietowych - kto uzbiera więcej wygrywa. Gracze przez cztery rundy na zmianę zagrywają karty oddziałów, karty wsparcia, karty specjalne i karty natychmiastowe aby niszczyć wrogie jednostki (karty) i co najważniejsze realizować główny cel wygranej. Prawie wszystkie karty mają po kilka rodzajów umiejętności - po wykorzystaniu jednej z nich karta staje się wyczerpana, aż odnowienia zdolności. Jedną z mechanik jest przemieszczanie się kart jednostek graczy pomiędzy trzema strefami gry tj. strefę lasu, strefę okolic bazy rakietowej oraz strefę bazy rakietowej - jest to ciekawy pomysł, ale finalnie wprowadza w grze chaos. Walka jest losowa, zdobywanie części rakiety z okolic bazy rakietowej jest losowe, wykradanie części rakiety od przeciwnika również jest losowe - wszystko zależy od rzutu kości, oczywiście można to jakoś modyfikować, ale tylko w małym stopniu. Gra jest naprawdę uboga graficznie, nie ma większego znaczenia, która stroną konfliktu grasz i tak rozgrywka wygląda prawie identycznie - pod względem wyglądu kart jak i ich umiejętności. Każda karta jest po prostu paskudna, jakość kostek i kości k6 również stoi pod znakiem zapytania. Dodatkowo ten cały bigos niedoróbek został okraszony poprzez najgorszą instrukcję jaką kiedykolwiek czytałem. Jest źle napisana od początku do końca, w której podawane są beznadziejne przykłady utrudniające zrozumienie gry. Do tego zasady walki nie są opisane w treści instrukcji tylko są porozrzucane w opisie działania kart - tragedia! Nabywając grę dostajemy pudełko wypchane po brzegi powietrzem, które jest zdecydowanie za duże na ilość umieszczonych tam komponentów. Gra oprócz rysu historycznego opisanego w instrukcji nie ma nic wspólnego z działaniem wywiadowczym Polaków, równie dobrze mogła by opowiadać o zbieraniu grzybów i nic by się w rozgrywce nie zmieniło. Podsumowując Czas Honoru: Operacja Most III działa i tyle można o tej grze powiedzieć, jest to zmarnowany potencjał. Gra jest powtarzalna, bez polotu i oprócz oryginalnej tematyki nie oferuję nic więcej. Nasza historia zdecydowanie zasługuję na lepszą grę planszową. Duże rozczarowanie - moja ocena to 4/10.
Gra bardzo sucha nie oddająca klimatu za grosz. Instrukcja słaba, bo np. zasady walki trzeba skompilować z trzech rozdziałów. Przeogromne pudełko w stosunku do zawartości. Kupujemy głównie powietrze.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności