Laguna

Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 30 - 45 minut
Wiek od: 8 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Reiner Knizia
Wydanie polskie: Funiverse
Wydanie oryginalne: Blue Orange (EU)
Nieodkryte rajskie wyspy błękitnej Laguny czekają na zasiedlenie... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 6
02.05.2024 15:30
3.5
ocena
fajna rodzinna gierka, troche kombinowania, zasiedlamy wyspy
Liczba wystawionych
opinii: 332
14.06.2022 23:55
5.0
ocena
Dlaczego ta gra ma reputację nudnej wśród opiniotwórczego grona planszówkowiczów? Przecież nie zrobiła niczego, żeby zasłużyć sobie na taką reputację. Laguna to praktycznie Przez Pustynię na mokro. Kilka usprawnień w rozgrywce dodało jej wartości względem pierwowzoru. Mechaniczny twist pomiędzy etapami wymusza strategiczne podejście do całej partyjki. Gra jest szybka, dobrze sprawdza się na dwóch graczy i na pewno nie jest nudna. Najważniejszym ficzerem jest częściowy reset planszy po pierwszej rozgrywce. Wszystkie żetony kolonistów wracają do graczy, zasoby są ponownie rozlosowane na planszy. Chatki graczy wystawione na wyspach pozostają, żeby stać się punktami startowymi dla drugiej rundy. Jak sobie pościelisz, tak sobie zasiedlisz. Domek strategicznie ustawiony w pierwszej fazie, będzie na wagę złota w drugiej. Chatki to węzły sieci do chwytania zasobów oraz łańcucha do łączenia wysp i odcinania rywali od zasobów. Koniecznością strategicznego myślenia o drugiej fazie w pierwszej części rozgrywki Laguna przypomina mi Paryż: Miasto Świateł, co jest dla mnie dużym plusem. Mnogość sposobów punktowania daje spore pole manewru. Można trzaskać punkty za obecność na wyspach, przewagi na wyspach, połączone wyspy, zebrane zasoby. Nawet jeśli w którejś kategorii pójdzie gorzej, to jest okazja zrekompensować to w dogrywce. Losowanie zasobów pomiędzy rundami daje grze ten pikantny posmak niespodzianki. Sprawiedliwości dziejowej w tym za grosz, ale dzięki temu nie da się gry bezczelnie przekalkulować. Tempo gry na dwóch jest drapieżne, żeton za żeton, wet za wet, z okazjonalną pauzą na przeliczenie ile da się ugrać za resztę żetonów. Wszystkie wredne zagrywki są obecne, odcinanie wysp, blokowanie połączeń, pobieranie zasobów. Różnica w naszych wynikach za pierwszą rundę była minimalna. Finalna runda nie dość, że powiększyła przewagę punktową, to jeszcze namieszała na podium. Młody zachwycony. Ja bawię się znacznie lepiej, niż lata temu w Przez pustynię. Kniazia w formie.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności