Black week - najlepsze okazje w jednym miejscu
Black week
55,00 zł
Dostępna

Balada

Liczba graczy: 1 - 6
Czas gry: 20 - 60 minut
Wiek od: 8 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Premiera: 27.10.2021
Gra niezależna językowo
Wydanie polskie: Albi
Wydanie oryginalne: Albi
W Baladzie wcielisz się w barda, którego zadaniem jest wychwalanie dzielnych czynów niepokonanych herosów – i zdobywanie za to punktów. Gracz który zrobi to najlepiej zostanie zwycięzcą!   Balada to dynamiczna, łatwa gra typu flip & write. Po prostu odkryj trzy karty – jedną otoczenia i dwie wydarzeń – a następnie narysuj wybrany symbol w odpowiednim miejscu na mapie. Im bardziej pełną n... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 17
30.11.2023 20:46
5.0
ocena
bo lubie roll and write'y, a ten jest wyjątkowy... :) w sumie tyle wystarczy jako opinia, nie czytajcie niżej bo się bez sensu rozpisałem i poniosłem wodze fantazji baladowej! w każdym razie jak ktoś lubi roll and write'y to polecam bardzo! poniżej znajdziecie trochę "recenzji", ale pewnie zdecydowanie lepsze baladdują po internecie :) O mędrcu i Baladzie Wędrownego: Były czasy, kiedy wędrowny rycerz, zdobywca serc i zwycięzca potworów, wyruszał na podróż przez śmiertelne ziemie. To opowieść o jednym z nich, nieco zapomnianym bohaterze, który w poszukiwaniu nieznanego losu miał ze sobą jedynie towarzysza. Nie była to zwykła postać, lecz bard, który za pomocą starego ołówka i kart odkrywał drogę bohatera. Balada rozpoczęła się w zaciszu zamku, podczas gdy światło księżyca ustępowało miejsca pierwszym promieniom słońca. Mędrcy i zaklinacze przewidzieli, że ta podróż będzie nietypowa. Wszystko, co po drodze, było nieprzewidywalne, jak wędrowna melodia niesiona przez wiejący wiatr. Celem było nie do końca jasne, lecz wędrowny niezłomny rycerz nie zważał na to. Miał w sobie żarliwość, którą tylko nieliczni potrafili zrozumieć. Razem z bardem, który wiernie spisywał historię tych niezwykłych wędrówek, ruszyli przez ciemne lasy, bezdroża pustynne i góry niebezpieczne. Z każdym krokiem stawiali czoło przygodom, które snuły się przed nimi jak duchy przeszłości. Balada, to nie zwykła gra, lecz magiczna opowieść zapisywana na pergaminie życia. Każda tura to nowy rozdział, odsłaniający kolejne karty losu. Otoczenie ukazywało się niczym obraz z dawnych legend, a wydarzenia, jak mistyczne znaki na drodze, przewidywały nieznane losy. W szelest liści i szum wody wpisywał się zapis przeznaczenia. Przeszkody pojawiały się na drodze, wymagając od bohatera odwagi i zręczności. Miecze znalezione na drodze były kluczem do pokonywania trudności. Rany gojące się przy fontannie przypominały o cenach płatnych za odwagę. Boss, stojący na końcu ścieżki, wzbudzał grozę, wymagając dwóch mieczy do pokonania. Bard, zapatrzony w mapę, spisywał każde wydarzenie. Czasem śmiał się w myślach, gdy przeszkody zostawały pokonane, a czasem wzdychał, patrząc na rany, które powoli się goiły. Jednak każde słowo było jak zaklęcie, układające się w opowieść, która miała znaczenie dopiero podczas odtwarzania podróży. Gra zaskakiwała jak niewidzialny przeciwnik, wymuszając na bohaterze elastyczność myślenia. Wybór wydarzeń, tak jak przy magicznym rytuale, musiał być przemyślany. Fontanna, jak kapłanka uzdrawiająca, leczyła rany, a klucz do skrzyni pełnej skarbów otwierał drzwi do nieznanych bogactw. Pod koniec każdej tury, świeżo zapisane wydarzenia ożywały. Rycerz przemierzał drogę od nowa, jakby zapomniawszy o minionych trudnościach. Punkty, jak nagroda od bogów, były sumą pokonanych przeszkód, wyleczonych ran, zdobytych skarbów i zbadanych obszarów. Czymże była ta Balada, jeśli nie pieśnią wędrownego rycerza i jego niezwykłego towarzysza, zapisaną w archaicznych kartach i rysunkach. Ich droga była jak melodia, poruszająca serca tych, którzy odważyli się w nią zanurzyć. Choć czasem los był kapryśny, a przeszkody trudne do pokonania, to opowieść ta brzmiała jak chór dawnych pieśni, rozbrzmiewający na przestrzeni wieków. Balada, to nie tylko gra. To opowieść o podróży, zapisana w kronikach czasu, gdzie każda karta, jak runa, niesie ze sobą sekret i magię świata, który mógł istnieć tylko w snach wędrowców.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności