-
Niedostępna

Australis

Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 60 minut
Wiek od: 10 lat
Wydanie oryginalne: KOSMOS
Opis w języku angielskim: Stand your ground in the East Australian Current where you have to make your way as a sea turtle! You have a chance of winning Australis only if you have a wide range of strategies. Choose the right dice cleverly to form growing schools of fish and settle corals on different coral reefs. At the end of each phase, you will compete with your dice in an exciting co... czytaj dalej

Oceny użytkowników

Australis to ciekawy i nieszablonowy, dosyć prosty "eurasek", Można powiedzieć, że to taki krok po Monkey Palace, żeby niektórych wciągnąć bardziej w świat gier planszowych. Jest tutaj i budowanie silniczka i kontrola obszarów (area majority). I dużo rzucania kostkami. Gramy 5 rund. W każdej rundzie na początku rzucamy kośćmi (mamy ich 4 * liczba graczy + 1, kostki są w 4 kolorach: białym, żółtym, niebieskim, fioletowym a ta ostatnia w piątym - czerwonym) a potem mamy 3 fazy: 1) dobierania kostek i wykonywania akcji - w 4 turach, każdy gracz wybiera po 1 kostce i zyskuje bonusy na niej oznaczone - może rozbudować swój silniczek dobierając odpowiednie karty; może dobrać rybki do swojej ławicy, może postawić swoje korale na jednej z raf koralowych, może przesunąć swoje żółwia na torze wschodnioaustralijskiego prądu morskiego (ten żółw ma duże znaczenie - pozwala odblokowywać lepsze punktacje za rybki i za rafy koralowe, ponadto pozwala rozstrzygnąć remisy na swoją korzyść); czerwona kostka daje nam możliwość bycia pierwszym graczem (w kolejnej rundzie, poza tym to dosyć "mocna" kostka K6 z liczbami - do czego to przydatne - wyjaśnię za chwilę) oprócz dobrania kostki i jej bonusów, wykonuje wszystkie akcje z (wcześniej dobranych) kart przypisanych do danej kostki; na koniec tej fazy zostaje niewybrana 1 kostka, 2) punktowanie - punktujemy za przewagi na rafach koralowych, za rybki (które potrafimy nakarmić) oraz za pozycję żółwia (to dodatkowy powód, żeby go przesuwać dalej), 3) bitwa kostek - ta faza to prawdziwy "game changer" (dosłownie i w przenośni) - zostawiamy sobie kostki z liczbami (tj. niebieskie, fioletowe, czerwoną) - resztę odkładamy. I teraz rzucamy pozostawionymi kostkami (wszyscy gracze w jednej chwili). Następnie ustalamy najniższą wartość ze wszystkich rzutów i kości z taką wartością odkładają wszyscy gracze. Jeśli jakiś gracz nie ma już kości - odpada. Ten który wygra wybiera jeden z dwóch kafelków (złoty lub srebrny). Ten co zajął drugie miejsce bierze drugi kafelek (są tam bonusy punktowe i ewentualnie pożywienie dla rybek ;-)). I następuje kolejna runda (o ile to nie była 5, bo wtedy gra się kończy - nie ma już więcej kafelków dla zwycięzców bitew na kostki. Oczywiście jest to pewien zarys, ale już niewiele jest do dopowiedzenia. Pudełkowy czas to 60 minut, ale jest to bardzo realistyczny (a może nawet zawyżony) czas. Gra się przyjemnie, gra jest ładnie i porządnie wykonana. Tylko to wciąż jest "eurasek".
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności