Liczba wystawionych
opinii: 311
25.04.2025 15:15
Czy da się zrobić ciekawą pojedynkową grę karcianą, niezależną językowo?
Zenith jest dowodem na to, że się da. Mało zasad w instrukcji (jak to w karciankach), za to całe mnóstwo na kartach - ale w formie rozbudowanej symboliki a nie całych pasusów. Symbole choć jest ich dosyć sporo, są w miarę intuicyjne; choć można się dopatrzeć pewnych niespójności w sposobie oznaczania.
Gra może się delikatnie dłużyć, zwłaszcza na początku (zanim nie zapanujemy nad kartami i znaczeniem symbolicznych opisów akcji), ale nie jest to jakiś wyjątkowo "długi" tytuł.
Jest to jednak typowy pojedynek, a zatem po pierwsze dedykowany dwóm graczom (choć jest wariant dla 4 osób - gramy w zespołach dwuosobowych), a po drugie fundamentalna jest tutaj "negatywna interakcja" (ujmuje to w cudzysłów, bo trudno, aby w typowej grze jeden na jeden ta interakcja była inna).
Polecam spróbować!