Black week - najlepsze okazje w jednym miejscu
Black week
32,99 zł
Dostępna

X. bierze!

Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 25 minut
Wiek od: 8 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Wydanie polskie: G3
Wydanie oryginalne: AMIGO
X. bierze! to kolejna karcianka z rodziny “6. bierze!” Gra jest przeznaczona dla 2 do 4 graczy, w wieku od 8 lat. Gracze zagrywają karty do rzędów na środku stołu. W każdym rzędzie może znajdować się inna liczba kart, co określają karty rzędów. Gracze zagrywają po jednej zakrytej karcie, które następnie jednocześnie odkrywają. Gracz, który zagrał kartę o najniższej wartości będzie dokł... czytaj dalej
X. bierze! to kolejna karcianka z rodziny “6. bierze!” Gra jest przeznaczona dla 2 do 4 graczy, w wieku od 8 lat.

Gracze zagrywają karty do rzędów na środku stołu. W każdym rzędzie może znajdować się inna liczba kart, co określają karty rzędów.

Gracze zagrywają po jednej zakrytej karcie, które następnie jednocześnie odkrywają. Gracz, który zagrał kartę o najniższej wartości będzie dokładał jako pierwszy. Kartę trzeba dołożyć do rzędu odpowiednio z zasadami. Karty w rzędzie muszą być ułożone od najniższej do najwyższej wartości. Dodatkowo kartę trzeba dołożyć do rzędu, gdzie różnica między ostatnią a dokładaną kartą będzie najniższa. Jeśli gracz dołoży kartę do rzędu i go zapełni, czyli w rzędzie będzie tyle kart ile wskazuje karta tego rzędu, to gracz musi zebrać karty. Gracz po wzięciu kart odkłada jedną do swojego rzędu X, a pozostałe bierze na rękę.

Karty znajdujące się w rzędzie X nie dadzą graczowi punktów na koniec rundy. Jednak karty w rzędzie X muszą być w kolejności rosnącej, jeśli gracz będzie musiał dołożyć do rzędu X kartę niższą niż ostatnia, to wszystkie karty z tego rzędu trafiają do stosu X. Karty, które znajdują się w stosie X dają na koniec rundy podwójne punkty. Warto więc uważać, jakie karty się zbiera!

Kiedy jeden gracz nie ma kart na ręce, kończy się runda i następuje podliczenie punktów, które dostaje się za bycze głowy na kartach na ręce i w stosie X. Gra kończy się po dwóch rundach. Gracz, który ma najmniej punktów – wygrywa!

X. bierze! to podwójna strategia – trzeba uważać co się dokłada i co się zbiera. Wystarczy jedna zła zebrana karta i liczba punktów drastycznie wzrośnie.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności