Warhammer: The Old World – Roleplaying Game przenosi nas do zupełnie innej i słabo znanej epoki w dziejach Starego Świata. W Wieku Trzech Imperatorów ten kontynent wygląda zupełnie inaczej. Imperium nie jest zjednoczone. Nie istnieją Kolegia Magii, a mistyczne wiatry są słabe. Od dawna nie doszło do żadnej inwazji Chaosu i Niszczycielskie Potęgi wydają się bardziej mitem niż realnym zagrożeniem. Kościoły poszczególnych bogów – Sigmara, Ulryka czy Taala – walczą między sobą, a polityczne rozgrywki są dla kapłanów ważniejsze od dbania o bezpieczeństwo dusz zwykłych obywateli. Ci prowadzą spokojne życie, wierząc w to, że ciągle trwa jeszcze wiek złoty. Ale ten już dawno przeminął. Mroczne kulty poznają starożytne sekrety i szykują się, by wyjść z cienia. W gęstych lasach powoli odradzają się hordy zwierzoludzi i zielonoskórych, ale nie są jeszcze gotowe, by wszcząć otwartą wojnę. Za granicami cywilizowanego świata powoli jednoczą się siły zniszczenia. Niedługo będą gotowe i wtedy nadejdzie to, co znamy pod nazwą Wielkiej Wojny przeciw Chaosowi. Do tego zostało jednak jeszcze dużo czasu.