[współpracareklamowa] Egzemplarz gry otrzymaliśmy bezzwrotnie od wydawnictwa Moria Games, za co bardzo dziękujemy! Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji.
INSTRUKCJA
Instrukcja jest dobrze napisana, a zapoznanie się z zasadami zajmuje tylko kilkanaście minut.
TEMATYKA
W Wyspach Tukana wcielamy się w odkrywców wytyczających szlaki na egzotycznej wyspie pełnej egzotycznych stworzeń i reliktów. Czy w trakcie gry czuć odkrywanie i przygodę? Odpowiedź brzmi nie, a jedynym elementem tworzącym klimat jest tutaj ładna oprawa graficzna.
MECHANIKA
Wyspy Tukana to typowa wykreślanka. Odkrywamy 2 karty terenów, a potem każdy z graczy łączy te typy pól linią. I w tym jednym zdaniu można streścić całość rozgrywki. Oczywiście łącząc szlakami odpowiednie punkty na mapie będziemy dostawać punkty i bonusy. Mechanicznie jest to jedna z najprostszych gier typu flip&write co paradoksalnie nie jest wadą tej gry. Mimo bardzo prostych akcji często trzeba pomyśleć chwilę nad wyborem najlepszych pól do połączenia w danym momencie.
CZAS ROZGRYWKI
Gra trwa ok. 15 min w wariancie podstawowym i ok. 20-25 min w wariancie z większą mapą.
WYKONANIE
Karteczki z mapą, na których rysujemy szlaki mają bardzo ładne grafiki i są czytelne. Karty także są dobrej jakości, a biorąc pod uwagę, że tylko leżą na stole nie ma potrzeby ich koszulkowania.
PODSUMOWANIE
Wyspy Tukana to gra, którą można wytłumaczyć w 5 min, zagrać w 15 min, a potem zagrać po raz kolejny i tak dalej aż do wyczerpania notesu. Przy bardzo prostych zasadach gra zaskakuje satysfakcją z rozgrywki oraz regrywalnością.