"TARAWA 1943" to gra o inwazji 2 Dywizji Piechoty Morskiej przez Japończyków. W każdej turze gracz USMC aktywuje jeden ze swoich batalionów (w grze jest ich 8). Podczas jego aktywacji może się on poruszać, atakować i próbować przegrupować. Gracz USMC posiada ponadto 3 karty na ręce (z talii 30 kart), które dają mu dodatkowe zasoby (wsparcie morskie, wsparcie lotnicze, inżynierów, czołgi, itp.). Gracz USMC może zagrać 1 kartę podczas swojej tury i 1 kartę podczas tury Japończyków.
W miarę aktywacji batalionu zmniejsza się jego spójność (odzwierciedlając zużycie, wyczerpanie). Bataliony dodatkowo zmniejszają swoją spójność w wyniku ataków japońskich i "forsowania" ataków przez marines. Po tym jak gracz USMC zakończy swoją aktywację, tura Japończyków rozpoczyna się od przerzucenia karty. Od tego momentu gracz USMC będzie musiał zmierzyć się z atakami ogniowymi, bunkrami, ogniem krzyżowym, infiltracją i innymi.