Stackup to abstrakcyjna gra strategiczna dla dwóch graczy, rozgrywana na sześciokątnej planszy. Jeden z graczy gra białymi pionkami, drugi czarnymi. W trakcie partii gracze tworzą coraz wyższe, wielopoziomowe konstrukcje, starając się, aby na końcu gry to właśnie ich kolor był widoczny na szczycie najwyższego ukończonego poziomu.
Każdy gracz dysponuje pionkami o dwóch różnych długościach, podzielonymi na cztery typy:
• podstawowe (18)
• blokujące (4)
• neutralne (2)
• zdrajcy (2)
W swojej turze gracz umieszcza jeden pionek tak, by zakrywał odpowiednie pola na jednym poziomie. Elementy można kłaść bezpośrednio na planszy lub na już istniejących pionkach, o ile spełniają zasady dotyczące konkretnego typu. Jeśli w swojej turze gracz nie może lub nie chce wykonać ruchu, musi odrzucić jeden element z gry.
Nowy poziom powstaje tylko wtedy, gdy dokładany pionek połączy jedno białe pole z jednym czarnym.
Jeśli gracz przykryje dwa pola w swoim kolorze, otrzymuje dodatkowy ruch, musi rozpocząć się na dołożonym właśnie elemencie, ale nie może w całości na nim leżeć.
Gra kończy się, gdy obaj gracze zużyją (lub odrzucą) wszystkie swoje pionki. Następnie podlicza się widoczne pola na najwyższym poziomie. Wygrywa ten, którego kolor przeważa. W przypadku remisu schodzi się poziom niżej, aż do wyłonienia zwycięzcy.