Jest rok 2065.
W wyniku nieobliczalnych działań globalnych technokratycznych korporacji, powiązanych skomplikowaną siecią zależności z największymi światowymi potęgami, nadmiernie eksploatowane środowisko naturalne uległo skrajnej degradacji. Ekosystem planety załamał się. Ludzkość doświadczyła wyzysku, głodu, chorób, zamieszek i krwawych wojen o kurczące się resztki zasobów. Populacja planety zmniejszyła się o połowę. Dotychczasowe sojusze rozpadły się, narody zbankrutowały i straciły rację bytu. Ci, którzy pozostali przy życiu, zaczęli tworzyć mniejsze, bardziej egalitarne społeczności o plemiennym charakterze. Idee turbokapitalizmu i globalnej technokracji upadły. Ludzkość rozpoczęła trudny i powolny proces odbudowy swojej cywilizacji.
Dawne korporacje nie zapomniały jednak o władzy, jaką cieszyły się przed katastrofą. Dzięki prywatnym armiom oraz dostępowi do technologii, fabryk i laboratoriów, nowe zarządy zaktualizowały swoje plany i gotowe są wywalczyć dla siebie miejsce w nowym światowym porządku.
Aby odzyskać wpływy oraz dobre imię, korporacje ogłosiły nowy, wspólny projekt przekształcenia ziemskich miast w zielone, ekologiczne fortece, w których ludzkość zdoła przetrwać i które jednocześnie przyczynią się do odnowy środowiska. Projekt został nazwany Solarną Rewolucją. Wykorzystuje on wszystkie ekologiczne pomysły XXI wieku: energię odnawialną, podniebne ogrody czy zastąpienie mało efektywnej pracy ludzi pracą maszyn napędzanych zieloną energią. Do projektu zatrudnieni zostali najwybitniejsi naukowcy, planiści i ekolodzy nowego pokolenia.
Śmiałe projekty architektoniczne, do tej pory pochowane w szufladach genialnych planistów, miały nareszcie doczekać się realizacji, zyskując powszechną aprobatę mieszkańców miast. Nawet sceptycy, dla których Solarna Rewolucja była w najlepszym wypadku nieosiągalną utopią, a w najgorszym - kolejnym sposobem na zdobycie liczonej w E-kredytach fortuny, oszaleli na punkcie nowych budowli. Wkrótce budynki te stały się nie tylko symbolem postępu i nowego stylu życia, ale i źródłem inspiracji dla artystów, pisarzy i kreatorów mody.
Ludzkość postanowiła dobrze wykorzystać daną jej drugą szansę i stworzyć sprawiedliwą, ekologiczną cywilizację. Jednak korporacje widzą w tym przedsięwzięciu przede wszystkim nowy, intratny biznes. Kto wie, jaki jest ich ostateczny cel...
Witamy w grze Solar City. Wasze zadanie to zbudowanie miasta przyszłości. Będziecie wznosić potężne, przynoszące rozmaite zyski Wieżowce i budować poprawiające infrastrukturę miasta Obiekty Publiczne. Możecie też zamienić wasze Wieżowce w ultra nowoczesne generatory energii: instalować ogniwa fotowoltaiczne czy tworzyć inteligentne systemy zarządzania wodą, tym samym zmieniając Wieżowce w Podniebne Ogrody.
Kiedy gracz rozbudowuje miasto, jednocześnie aktywuje jego część i czerpie z niej profity. Tylko mądre planowanie i efektywne wykorzystanie możliwości płynących z nowoczesnych rozwiązań architektonicznych może pomóc oczyścić środowisko i przywrócić miastu równowagę. Zwracaj uwagę na działania konkurencji, ponieważ ich plany rozbudowy mogą pokrzyżować twoje. Sukces będzie mierzony w zgromadzonych aktywach, zwanych Punktami Solarnymi. Wygra ten, kto zgromadzi ich najwięcej!