Six Sojourns to nowe spojrzenie na trzeci opublikowany projekt Ryana Laukata, Eight-Minute Empire. Jest to krótka gra o kontroli obszaru, pełna trudnych wyborów, kreatywnej strategii, taktyki i dużej interakcji między graczami.
Celem Six Sojourns jest powiększenie rodziny i poszerzenie jej wpływów. Gracze na zmianę wybierają kartę spośród pięciu dostępnych na stole. Każda karta pozwala budować domy, zdobywać statki, poruszać się i rekrutować nowych członków rodziny.
Karty mają także specjalne zdolności i zestawy ikon, które reprezentują doświadczenie rodziny w różnych profesjach: gotowaniu, stolarstwie, szyciu, szewstwie, sztuce, kowalstwie i jubilerstwie. W każdej rozgrywce wybierzesz tylko dziewięć kart, a każda tura zmusi cię do podjęcia ważnych decyzji, koncentrując się na handlu, umiejętnościach lub kontroli mapy.
Six Sojourns oferuje większą planszę i więcej kart niż Eight-Minute Empire, a także wiele ekscytujących nowych funkcji:
- - Ludzie mogą przemieszczać się w grupach, a nie pojedynczo, co pozwala na bardziej dynamiczną rozgrywkę.
- - Możesz budować statki, aby podróżować po morzach i przemieszczać się między regionami. Inni gracze mogą także płacić ci za korzystanie z twoich statków.
- - Przestrzenie morskie zapewniają przewagę w kontroli obszaru i dodatkowe towary.
- - Domy (zastępujące miasta) są warte dwie kontrole, a na każdym polu można zbudować tylko jeden dom.
Tryb „Wybierz swoją podróż” – każda podróż dodaje do gry nowe karty i zasady, dzięki czemu możesz dostosować rozgrywkę lub przechodzić przez kolejne scenariusze.