Liczba wystawionych
opinii: 2
24.08.2021 19:21
Kooperacyjny deckbuilder, który jest niezłym konkurentem dla serii Aeon's End.
Jako drużyna bohaterów chronimy miasto przed najazdem armii potworów. Tylko tutaj miasto nie jest tylko pulą punktów życia, ale posiada swoich mieszkańców, którzy mogą nam pomóc, i którzy mogą zostać zgładzani przez potwory. Miasto i jego mieszkańcy wymagają ochrony - budowy murów o potężnych mocach. Jeśli wybudujemy je wszystkie, wygrywamy. Jeśli plac miasta zaścielają tylko ciała mieszkańców - przegrywamy. Do miasta, co rundę przybywają podróżni, których można zrekrutować i włączyć do grona mieszkańców. Ale wśród nich ukrywają się też podstępni zdrajcy, gotowi wbić nam nóż plecy w najmniej odpowiedniej chwili.
Gra zawiera 6 frakcji potworów, z których każda ma swoją odmienną mikro-mechanikę: +Fire Dragons ciskają płomieniami podpalając bohaterów, który otrzymują rozległe rany w walce wręcz; +Glacien zamrażają kwartały miasta, przez co ograniczają pomoc mieszkańców; +Storm Lords przywołują potężne żywioły niszczące wszystko wokół; +Nekromancers wskrzeszają Zombie spośród ciał poległych mieszczan; +Demons przemycają do wioski swoich kultystów wzmacniających zdolność przywoływania potworów; +Draw ustawiają swoje totemy wzmacniające ich zdolności a nawet prowadzące do Anihilacji. Potwory, których nie pokonamy podczas ich przemarszu przez miasto, trafią do puli podnoszącej liczbę punktów przywoływania nowych potworów.
Wśród kart talii potworów ukryte są rozpadliny, z który wypełzło zło - Shadowrifty. Jeśli zapieczętujemy je wszystkie, wygrywamy. Ale musimy mieć się na baczności - niektóre z potworów dysponują zdolnością ostateczną - Anihilacją. Tylko Dziecię z wioski może nas przed nią ocalić!
Szczególną cechą gry jest brak wyodrębnionych tur graczy. Gracze samo decydują, kto, kiedy, jaką akcje powinien wykonać, co dobrze sprawdza się przy wieloosobowej grze kooperacyjnej. I mimo takiego zabiegu gra i tak nie zalicza się do łatwych. I możemy zapomnieć o kombach zadających po kilkanaście obrażeń na atak. Podstawa to synergia zdolności kart i graczy. Mamy zdolności trwałe z kart Loot, zdolności trwałe z upkeepem z kart Skill, czary, ataki wręcz i dystansowe, akcje oraz specjalne karty heroizmu za pokonane potwory. Wszystko to razem daje sporo regrywalności.