Cena od:
-
Niedostępna

Shadowrift

Liczba graczy: 1 - 6
Czas gry: 45 - 120 minut
Wiek od: 14 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Jeremy Anderson
Wydanie oryginalne: Game Night Productions
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 2
24.08.2021 19:21
4.5
ocena
Kooperacyjny deckbuilder, który jest niezłym konkurentem dla serii Aeon's End. Jako drużyna bohaterów chronimy miasto przed najazdem armii potworów. Tylko tutaj miasto nie jest tylko pulą punktów życia, ale posiada swoich mieszkańców, którzy mogą nam pomóc, i którzy mogą zostać zgładzani przez potwory. Miasto i jego mieszkańcy wymagają ochrony - budowy murów o potężnych mocach. Jeśli wybudujemy je wszystkie, wygrywamy. Jeśli plac miasta zaścielają tylko ciała mieszkańców - przegrywamy. Do miasta, co rundę przybywają podróżni, których można zrekrutować i włączyć do grona mieszkańców. Ale wśród nich ukrywają się też podstępni zdrajcy, gotowi wbić nam nóż plecy w najmniej odpowiedniej chwili. Gra zawiera 6 frakcji potworów, z których każda ma swoją odmienną mikro-mechanikę: +Fire Dragons ciskają płomieniami podpalając bohaterów, który otrzymują rozległe rany w walce wręcz; +Glacien zamrażają kwartały miasta, przez co ograniczają pomoc mieszkańców; +Storm Lords przywołują potężne żywioły niszczące wszystko wokół; +Nekromancers wskrzeszają Zombie spośród ciał poległych mieszczan; +Demons przemycają do wioski swoich kultystów wzmacniających zdolność przywoływania potworów; +Draw ustawiają swoje totemy wzmacniające ich zdolności a nawet prowadzące do Anihilacji. Potwory, których nie pokonamy podczas ich przemarszu przez miasto, trafią do puli podnoszącej liczbę punktów przywoływania nowych potworów. Wśród kart talii potworów ukryte są rozpadliny, z który wypełzło zło - Shadowrifty. Jeśli zapieczętujemy je wszystkie, wygrywamy. Ale musimy mieć się na baczności - niektóre z potworów dysponują zdolnością ostateczną - Anihilacją. Tylko Dziecię z wioski może nas przed nią ocalić! Szczególną cechą gry jest brak wyodrębnionych tur graczy. Gracze samo decydują, kto, kiedy, jaką akcje powinien wykonać, co dobrze sprawdza się przy wieloosobowej grze kooperacyjnej. I mimo takiego zabiegu gra i tak nie zalicza się do łatwych. I możemy zapomnieć o kombach zadających po kilkanaście obrażeń na atak. Podstawa to synergia zdolności kart i graczy. Mamy zdolności trwałe z kart Loot, zdolności trwałe z upkeepem z kart Skill, czary, ataki wręcz i dystansowe, akcje oraz specjalne karty heroizmu za pokonane potwory. Wszystko to razem daje sporo regrywalności.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności