Poradnik prezentowy

Zainspiruj się najlepszymi planszówkami na prezent – od klasyków po świeże premiery.

Zobacz poradnik
Home
Szukaj
Premiery
Moje gry
Menu
103,90 zł
Dostępna

Walczące prowincje

Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 30 minut
Wiek od: 10 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Yogi Shinichi
Premiera: 13.06.2025
Wydanie polskie: Rebel
Wydanie oryginalne: 77spiele
Gdy kraj staje w ogniu, rozpoczyna się walka o władzę. Wciel się w jednego z przywódców wojskowych w burzliwych czasach Sengoku, gdy Japonia pogrążona jest w wojnie domowej! Walczące prowincje to strategiczna gra, w której rywalizujemy o kontrolę nad 11 zamkami. O możliwościach rozmieszczenia wojsk zadecydują kości, ale to karty taktyki i nasze decyzje mogą przechylić szalę zwycięstwa. ... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 10
16.11.2025 12:47
2.5
ocena
Bardzo prosta i szybka gra. Dla dwóch osób za szybka trochę, dla większej ilości osób może być trochę lepsza, będzie ciaśniej na planszy. Gra jest poprawna jak dla mnie. Siądę, zagram ale nie będzie to mój pierwszy wybór.
Liczba wystawionych
opinii: 829
07.08.2025 13:14
1.5
ocena
Liczyłam, że gra będzie przypominać The King is Dead, ale Walczące prowincje to totalna klapa. Główna siłą naszych wojowników zależy od rzutu kostką!! Nie da się nic zaplanować, nie wiemy, które regiony podbijemy, ani ile jednostek umieścimy. Równie dobrze możemy zagrać w Yatzy. Jeśli ktoś zaproponuje rozgrywkę, to grzecznie odmówię. Nie chcę marnować na tę turlankę więcej czasu. Ocena po 2 partiach w 2 i 4 osoby.
Liczba wystawionych
opinii: 311
06.08.2025 17:30
4.0
ocena
Walczące Prowincje są proste (by nie powiedzieć banalne) w zasadach (mają wariant zaawansowany, delikatnie - ale bardzo delikatnie - komplikujący rozgrywkę). Ale już sama rozgrywka wcale nie jest tak banalna. Rzut kostkami wprowadza pewną losowość (ale wcale nie tak znaczącą jak mogłoby się wydawać). Przypadkowość jest ograniczona na kilka sposobów - sam mechanizm podziału kostek na dwie pule, możliwość przerzutu (co prawda wszystkich kostek, ale zawsze to coś), karty taktyki. Mamy 11 regionów, na początku gry umieszczamy w nich losowo zamki o wartości od 2 do 12. Każdy z graczy ma 18 żołnierzy, który rozmieszcza w regionach. Aby to zrobić - w swojej turze, albo rzuca 3 kostkami (może raz przerzucić) i dzieli je na dwie pula (2 kostki - by wskazać numer regionu i 1 kostka by wskazać liczbę żołnierzy wysyłanych do regionu), albo wybiera kartę taktyki (i manipuluje żołnierzami na planszy - to wolno mu zrobić raz na grę i tylko gdy wszyscy inni gracze mają jeszcze nierozmieszczonych żołnierzy). Natomiast potem następuje creme de la creme rozgrywki. Rozstrzygamy bitwy i tutaj ważne jest, że zwycięzca może wysłać dodatkowe jednostki do sąsiednich regionów, w których jeszcze bitwy nie rozstrzygnięto (i w której już posiada swoje jednostki). Bitwy rozstrzyga się od najniższej do najwyższej wartości zamku. Ponadto zwycięzca bitwy zabiera też żeton zamku (a jeśli gramy w więcej niż 2 osoby, to ten, który zajął drugie miejsce bierze żeton małego zamku, wart połowę punktów). Fakt, że na początku przypisujemy losowo regionom zamki sprawia, że mamy prawie 40 milionów ustawień początkowych, a jak do tego uwzględnimy różne możliwe zestawy kart taktyki (nie wszystkie biorą udział w każdej grze), to regrywalność - przynajmniej mierzona w ten sposób jest całkiem spora. Zdecydowanie warto, choć gra powinna kosztować połowę swojej ceny.
Liczba wystawionych
opinii: 4
01.08.2025 18:28
1.0
ocena
Szybka gra o dominację, po kolei rzucamy kośćmi i wysyłamy odpowiednią ilość żołnierzy do określonej przez koścu prowincji, raz na rozgrywkę możemy wykorzystać dostępne karty taktyki aby zmienić rozkład sił na planszy. Brzmi ciekawie. Ale tak nie jest. W tej grze nic się nie dzieje ciekawego, owszem można pokusić sie na taktykę ale wszystko zależy od kości wiec tak na prawdę nie wiele zależy od gracza. Owszem raz na rozgrywkę można przerzucić kości ale nadal wynik moze nas nie satysfakcjonować. Totalnie nie moja bajka.
Liczba wystawionych
opinii: 12
05.07.2025 07:01
4.0
ocena
Szybka gra. Klimat mi osobiście odpowiadający. Trochę logicznego myślenia, trochę strategii, trochę matematyki. Warto się przekonać do tego tytułu
Liczba wystawionych
opinii: 1
20.06.2025 17:50
4.0
ocena
Szybka, sprytna gra z elementem losowym, dosyć mocno kontrolowanym.
Liczba wystawionych
opinii: 72
14.06.2025 21:24
0.5
ocena
Easy to learn, hard to love. Najgorzej wydane 100 pln w moim życiu, wliczając w to mandaty. Z opisu fajnie, ciekawie, a potem siadasz, rzucasz bez emocji. Wygrasz, czy przegrasz, nie ma znaczenia, bo nie włożyłeś w to żadnego wysiłku.
Liczba wystawionych
opinii: 754
14.06.2025 12:35
2.5
ocena
Pierwsze rozgrywka - wow, jakie to szybkie, intensywne, proste i ciekawe. Druga rozgrywka - boże, co mi się w tym podobało wczesniej :D Ta gra jest dziwna. W sensie jednocześnie na pewno lekko ciekawa, ale i dziwna. Prosty system akcji, rzuty kostkami, przydzielanie swoich jednostek do regionów (zawsze wybieramy z kostek) i walka o dominację. Oraz ten specyficzny i kaskadowy system rozpatrywania i punktowania. No jakoś po 2 rozgrywkach nie gra dla mnie :(
Partner
Planszeo Planszeo
Liczba wystawionych
opinii: 44
12.05.2025 00:29
3.5
ocena
Najbardziej mnie boli, że w 2 fazie, po rozstawieniu jednostek jesteśmy tylko widzami. Przydałby się chociaż jakiś myk z zagrywaniem dodatkowych kart przy rozpatrywaniu pojedynczych prowincji. Po 2 rozgrywkach nie ma już tutaj za dużo emocji. W pierwszej fazie trochę taktycznego push your luck, pojedyncze karty taktyki, które co nie co potrafią zmienić. Ogólnie za mało tego, aby poskromić losowość. Kluczem jest zarządzanie ryzykiem. Gra jest bardzo szybka i prosta. Szkoda, że nie urozmaicono jej bardziej. Trochę niewykorzystany potencjał. Edit: Moduł z daimyo trochę podbija ocenę na 3.5
Liczba wystawionych
opinii: 51
28.04.2025 15:53
2.0
ocena
Doceniam Rumble Nation za elegancję zasad i sprytne połączenie prostoty z lekką głębią taktyczną. Mechanicznie gra jest naprawdę schludna – szybka, klarowna, z łatwym do wytłumaczenia przebiegiem rozgrywki. Ale niestety, kompletnie do mnie nie trafiła. Miałem wrażenie, że gra gra za mnie. Moje decyzje – choć formalnie istniały – wydawały się w najlepszym wypadku kosmetyczne. Rzucasz kostkami, rozdzielasz je, coś się dzieje… ale ani nie czułem, że mam faktyczną kontrolę, ani że moja "strategia" cokolwiek znaczy. Nawet tam, gdzie mogłem coś niby zaplanować, zaraz losowe wyniki innych graczy i efekt domina na planszy zmieniały sytuację w sposób, na który nie miałem realnego wpływu. Jasne, można tu mówić o "taktycznym zarządzaniu ryzykiem", ale dla mnie były to raczej pozory decyzji. Analizowałem planszę, po czym wrzucałem wojska tam, gdzie akurat liczby mi na to pozwalały, patrząc z rezygnacją, jak wszystko rozmywa się w losowej fali kolejnych ruchów. Całość przypominała mi bardziej grę w loterię z nutką planowania niż emocjonującą walkę o kontrolę nad Japonią. Było mi szkoda, bo czułem potencjał – te mechanizmy mają w sobie urok. Jednak dla mnie Rumble Nation to ostatecznie przykład gry, gdzie wydaje się, że dużo zależy od gracza, a w praktyce jesteś bardziej widzem własnej rozgrywki niż jej architektem. Gra jest szybka, efektowna, ale emocjonalnie zupełnie mnie nie porwała. Jeśli ktoś szuka lekkiej, błyskawicznej gry z elementem nieprzewidywalności, pewnie będzie się dobrze bawił. Ja niestety czułem się bardziej jak pasażer niż kierowca.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności