Black week - najlepsze okazje w jednym miejscu
Black week

Res Arcana

Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 20 - 60 minut
Wiek od: 12 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Thomas Lehmann
Dodruk: 22.07.2022
Wydanie polskie: Rebel
Wydanie oryginalne: Sand Castle Games
Na czterech krańcach świata niebo pokryło się chmurami, oceany zmieniają kolor, a powietrze wibruje od magii. W przytłumionym świetle pracowni alchemicznej, na ośnieżonym szczycie świętej góry i w ruinach milczącej świątyni potężni magowie przygotowują się do konfrontacji. Uprawiają i zbierają składniki potężnych eliksirów, które skupiają w sobie całą magię tego świata i pozwalają tworzy... czytaj dalej

Oceny recenzentów

Bardzo lubię ten tytuł ❤️. Począwszy od obłędnego wykonania i jednej z najlepszych wyprasek (spokojnie mieści grę z dodatkami i ma podajnik na surowce, dzięki czemu rozłożenie gry trwa tylko chwilkę), po bardzo fajnie działającą mechanikę. Niby wszytko takie proste: 8 kart, 10 punktów zwycięstwa, ale jak tu trzeba kombinować, jak analizować co już mam i jak tu najlepiej rozwinąć swój silniczek... A jaka satysfakcja jest, jak się to uda 💪. Jedyny minus to, że jeśli w rozgrywce bierze udział osoba, która już ten tytuł ma dobrze ograny i nowicjusz, to niestety szanse tego drugiego są niewielkie. Wszystko przez to, że bardzo ważna jest w tej grze znajomość kart i dokładna analiza jak one mogą ze soba współgrać. W grze mamy także możliwość przeprowadzenia draftu, zamiast losowego otrzymania kart i polecam właśnie wybierać tą opcję, ponieważ draft pozwala na większą kontrolę nad swoją talią i lepsze dostosowanie strategii do dostępnych kart 😉.
Mocno niedoceniony tytuł na rynku. Jest trochę zasad do przyswojenia, a właściwie bardziej symboli, w których trzeba się odnaleźć, a potem czysta przyjemność. Zbieramy surowce, wykorzystujemy zdolności kart i rozwijamy swój obszar gry. Każdy gracz robi po jednej akcji, więc rundy idą dynamicznie. Świetny tytuł !
Dla kogo? Gra jest mała, tak więc nie wymaga dużo miejsca. Zasady są dość proste i o ile pierwsza rozgrywka może z początku budzić pewne pytania, to po paru turach wszystko staje się jasne i klarowne. Gra nie jest też długa. Nawet w 4 graczy można się z powodzeniem zamknąć w 30min. Co do wieku potencjalnych użytkowników to myślę, że gracz 10+ będzie już w miarę dobrze ogarniał. O co chodzi? W grze wcielamy się w grupę użytkowników magi, którzy zmierzą się w popisach swoich umiejętności celem udowodnienia, który z nich wykaże się największym kunsztem. W grze zagrywamy, karty używamy umiejętności już zagranych zdobywamy zasoby oraz monumenty, a wszytko po to żebyśmy jako pierwsi zdobyli oznaczona ilość punktów. Odczucia? Poczynając od instrukcji muszę powiedzieć, że jest koszmarna. Czytałem ja parokrotnie i powiem szczerze, że nawet znajac zasady jej niezrozumiem. Co do samej gry jest naprawdę bardzo dobra. Ilość elementów, które posiada każdy z graczy nie powala jednak z każdą runda nasz silniczek ładnie się rozwija co jest totalnie satysfakcjonujące i sprawia, że człowiek czuje się na swój sposób mądry. Ponad to duzym plusem dla mnie jest również szybkość rozkładania i rozgrywki. Nie zawsze mamy czas i miejsce żeby grać pełna rozgrywkę w jakieś euro. Tymczasem Red Arcana rozkładamy byle gdzie w 5 min. Gramy i szybko składamy, a gra jest w pełnoprawnym euraskiem. Wykonanie: Gra jest bardzo ładna. Zasoby mimo iż nie szczególnie wymyślne różnią się wyraźnie od siebie i całkiem dobrze się prezentują. Dodatkowo są umieszczone w wygodnym w obsłudze plastikowym insercie. Jakoś elementów nie pozostawia miejsca na szczególną krytykę, a ilustracje i grafiki są bardzo ładne i dodają uroku tej suchej grze. Ikonografia i gdy już ją poznamy również jest czytelna i nie budzi wątpliwości.
Aktualnie jedna z moich TOP gier w kolekcji. To zwiekszanie sie mozliwosci w miare rozgrywki, plus piekne wydanie i emocje towarzyszace tworza genialny tytul. Gra przede wszystkim przyciaga oko na poczatku. Gra w ktorej musimy wymaksowac punkty z 8 kart. To jak ich uzywamy decyduje o zwyciestwie. Polecam zaczac od draftu kart. Zmniejsza to losowsc w dociagu tych 8 kart ktore zostaja z nami na cala gre
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności