Quetzal, miasto świętych ptaków, zostało dopiero co odkryte. Masz 5 dni na odkrycie jego tajemnic i zebranie najcenniejszych i najpiękniejszych artefaktów, które się w nim znajdują. Czy uda ci się efektywnie zarządzać swoją grupą odkrywców, żeby codzienne wykopaliska przynosiły efekty?
Musisz być przebieglejszy od przeciwników i zdobyć cenniejsze artefakty.
Krótki opis rundy:
1. Rzuć m...
czytaj dalej
Gra przy cenie w jakiej jest około 60 zł wygląda bardzo ładnie, to pierwsze co od razu rzuca się w oczy.
Idąc dalej powiedziałbym, że to taki worker plecemnt dla kogoś kto nigdy nie grał w gry planszowe, bo w grze będziemy wysyłali swoich archeologów i poszukiwaczy przygód w różne miejsca na planszy, żeby zdobyć artefakty. Będziemy starali się zdobywać te same kolekcję artefaktów, żeby je sprzedać i zyskać jak najwięcej punktów. Jednak nie jest to jakaś rozbudowana gra, gdzie mamy wiele dróg do zwycięstwa i masę regrywalności.
Na początku każdej rundy, każdy z graczy rzuca swoimi meeplami jak wypadnie czarny kolorem do góry będzie poszukiwaczem przygód, białą stroną do góry będzie archeologiem, bokiem lub do góry będzie albo poszukiwaczem przygód, albo archeologiem i to my będziemy o tym decydowali. Jeden z meepli jest przywódcą wyprawy i on zawsze jest tego typu jokerem i nie trzeba nim rzucać.
Ja bardzo nie lubię jak mechanika gry jest oderwana od tematyki i nie podoba mi się to rzucanie moimi pracownikami, bo nie ma to nic wspólnego z tematyką, można było to rozwiązać w inny sposób.
Idźmy dalej, następnie wysyłamy ich zaczynając od pierwszego gracza na poszczególne pola część daje nam zdobycie artefaktów, znacznik pierwszego gracza, możemy sprzedać artefakt i dostać za niego pieniądze, otrzymać ulepszenia, dostarczy artefakty na statek.
Część pól nie ma określonej ceny, skorzystać z tego pola będzie mogła osoba która wyśle więcej meepli w kolorze w którym położyła je tam pierwsza osoba. Po przegraniu licytacji o dane pole pracownicy wracają z powrotem na rękę i można ich ustawiać w innej lokalizacji. Za dostarczenie artefaktów otrzymujemy punkty, a czasami też pieniądze. Punktujemy jeszcze za zdobyte ulepszenia i przesuwanie się na torze odkryć, na koniec 2 punkty zdobywa osoba, która posiadała znacznik pierwszego gracza, monety o wartości 3.
I to w zasadzie wszystko, mnie nie zachwyciło taki średniaczek do zagrania raz. Uważam, że po 3-5 rozgrywce gra może się znudzić. Brakuje mi tutaj rozbudowy jakiś budynków tego typu rzeczy i większej głębi strategicznej, większej możliwości dróg do zwycięstwa i mniejszej losowości, bo tak naprawdę rzut mepplami decyduje o naszej strategii w danej rundzie.
Natomiast nie było tak źle jak bym mógł na początku zakładać oczekiwań od tego tytułu dużych nie miałem. Na pierwszą grę z mechaniką wysyłania pracowników i na granie rodzinne z dziećmi mogę polecić tym bardziej w tej cenie.
5/10
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki,
Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell,
tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa,
top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa,
Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista,
aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu.
Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz.
Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności