Liczba wystawionych
opinii: 91
13.01.2023 14:07
W mojej ocenie najtrudniejszy tytuł z całej serii zachodniego królestwa. Tutaj każdy ruch musi być przemyślany i zoptymalizowany na maksa. Klasyk jeśli chodzi o mechanikę wysyłania robotników. Staramy się zdobyć jak najwięcej punktów zwycięstwa poprzez budowanie posterunków i fortyfikacji, wspieranie działalność misyjnej oraz walcząc z najeźdźcami.
Liczba wystawionych
opinii: 82
13.01.2023 13:55
Jeden z moich faworytów. Zagram zawsze, podobnie jak w Najeźdźców z Północy (protoplastę).
Świetne mechaniki, konieczność kombinowania, dobrze działające krótka kołderka przy wykorzystaniu dostępnych (losowo) możliwości (często spośród jeszcze dostępnych). Mniam...
Liczba wystawionych
opinii: 1
10.01.2023 18:59
Świetna gra dla dwóch osób. Rozgrywka jest dość ciekawa, a same pudełko dobrze zaprojektowane. Serdecznie polecam zakup tej planszówki.
Liczba wystawionych
opinii: 331
07.01.2023 13:43
Cała saga królestwa to gry w których jedni się zakochają a drudzy znienawidzą, nie mam jej w swojej kolekcji ale grałem w każda i jestem pozytywnie zaskoczony, interakcja z innymi graczami poprzez radość z ich porażek daje niesamowita frajdę. Niski próg wejścia też ułatwia zaproszenie graczy mniej doświadczonych do stołu , . Jakość wykonania zarówno fafli terenu jak innych przedmiotów stoi na bardzo wysokim poziomie. Możliwość dołączenia dodatków sprawia ze gra jest. regrywalna , polecam
Liczba wystawionych
opinii: 100
25.12.2022 18:19
Jedno z najfajniejszych euro, jakie grałam. Choć mechanicznie nie ma tu wielkich innowacji, to Paladynami zajarałam się mega. Wszystko pięknie się tu ze sobą zazębia i daje frajdę z optymalizowania. Począwszy od wyboru paladyna na daną rundę, gdzie trzeba przekalkulować trzy bonusy, które on daje, przez programowanie akcji i sieć powiązań między nimi (ciąg myśli w stylu "jak zrobię akcję X, to przesunę się na tym torze i dzięki temu zrobię akcję Y, która pozwoli mi.... itd). Na mega plus czytelna ikonografia. Mimo nieprzekombinowanych zasad, gra jednak nie należy do najlżejszych, co dla mnie też jest dużym plusem
Liczba wystawionych
opinii: 109
14.12.2022 07:32
Paladyni to w wielu ocenach najciekawszą i jednocześnie najtrudniejsza część z serii gier Zachodniego Królestwa. Pomimo pozornej złożoności zasady są bardzo przystępnie i klarownie wyłożone w przejrzyście napisanej instrukcji. Sama gra jest rzeczywiście godna polecenia i oferuje świetną zabawę (jeśli ktoś lubi dużo kombinowania). Klimat zrobił tu The Mico świetnymi ilustracjami dopełniając wrażenie gry prawie doskonałej.
Liczba wystawionych
opinii: 36
06.11.2022 19:27
Bardzo fajna i ciekawa gra z mechanika zarządzania pracownikami i efektem krótkiej kołderki - nigdy nie uda się zrobić wszystkiego co się chce w ciągu tych 6 tur. Pomimo tego, że nie jest to najnowsza gra, to jest ona bardzo dobrze zrobiona i skonstruowana i bardzo chętnie po nią sięgam w ostatnim czasie. Trochę zniechęca na początku długa i strukcja i masa opcji jakie można wykonać, ale jak już się to ogarnie to można na dobre czerpać przyjemność z tworzenia swojego małego królestwa.
Liczba wystawionych
opinii: 74
13.10.2022 12:02
Jak zwykle ładnie wydana i ze świetną grafiką. Mechanicznie mniej problematyczna a przez to chyba ciut lepsza niż wicehrabiowie
Liczba wystawionych
opinii: 122
07.04.2022 11:08
Worker placement z krótką kołderką, gdzie nie ma możliwości zdążyć rozwinąć wszystkiego i odwiedzić wszystkich miejsc na swojej planszy - bo dzielimy cele, kilka miejsc oraz rynek do pozyskiwania postaci lub alternatywnych benefitów.
Ogranicza nas potrzeba rozwoju trzech wzajemnie zależnych od siebie atrybutów by wykonywać bardziej drogocenne ruchy, jak odwiedzanie toru nagród za dwie rodzaje wypraw, lub karty przeciwników.
Wybór paladyna na turę wymaga zaplanowania co chcemy/próbujemy osiągnąć, no i który z pozostałych dwóch może się przydać w następnej w raz z jego zdolnością, pionkami i atrybutami a który z dwójki już do nas nigdy nie powróci - fakt, że niektórzy z nich przydają się tylko na początek a inni raczej na koniec wymaga jednak doświadczenia gry chociaż raz.
Zmyślne zarządzaniem kartami podejrzeń i giermkami może bardzo pomóc w rozwoju, ale jak zawsze zbyt wielka inwestycja w rozwój silniczka rozwojowego może spowodować, że nie starczy surowców i robotników na zdobywanie punktów - krótka kołderka wynikająca z naprawdę limitowanej puli dostępnych pracowników na turę nawet przy możliwości pozyskiwania ich z innych źródeł.
Gramy na własnych planszach i nie ograniczamy sobie surowców czy pracowników, więc prócz rynku wspólnego z pulą dostępnych postaci i odblokowywanych wspólnych miejscach od 3ciej rundy, czy też tym że każdy może rozpocząć inkwizycję to nie ma za dużo interakcji między graczami.
Liczba wystawionych
opinii: 276
06.08.2021 10:03
Kocham całą trylogie, Paladyni, Wicehrabiowie i Architekci zawładneli moje serce i w zależności od tego w jak ciężką gre chcę zagrać - taką część trylogii wybieram. Paladyni najcięższe euro, ale dające ogromną satysfakcję :) !