4.3
ocena
graczy
Cena od:
118,00 zł
Dostępna

Paladyni Zachodniego Królestwa

Liczba graczy: 1 - 4
Czas gry: 90 - 120 minut
Wiek od: 12 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Shem Phillips, S J Macdonald
Wydawca: Portal Games
Dodruk: 27.01.2022
Akcja Paladynów zachodniego królestwa rozgrywa się w burzliwym okresie historii państwa zachodniofrankijskiego, około 900 r. n.e. Pomimo ostatnich wysiłków nad rozwojem Waszego miasta, okolicznym siedliskom wciąż grozi atak ze strony agresywnych najeźdźców.   Saraceni przenikają przez granice, Wikingowie rabują dobytek i trzodę, nawet Bizantyjczycy pokazują swoje mroczne oblicze. Jako przedstawici... czytaj dalej
Zaloguj się aby dodać komentarz
Użytkownik
Ocena
Opinia
Liczba wystawionych
opinii: 67
17.09.2022 17:29
5.0
ocena
Jeden z moich faworytów. Zagram zawsze, podobnie jak w Najeźdźców z Północy (protoplastę). Świetne mechaniki, konieczność kombinowania, dobrze działające krótka kołderka przy wykorzystaniu dostępnych (losowo) możliwości (często spośród jeszcze dostępnych). Mniam...
Liczba wystawionych
opinii: 15
03.08.2022 22:03
4.5
ocena
Liczba wystawionych
opinii: 118
07.04.2022 11:08
4.5
ocena
Worker placement z krótką kołderką, gdzie nie ma możliwości zdążyć rozwinąć wszystkiego i odwiedzić wszystkich miejsc na swojej planszy - bo dzielimy cele, kilka miejsc oraz rynek do pozyskiwania postaci lub alternatywnych benefitów. Ogranicza nas potrzeba rozwoju trzech wzajemnie zależnych od siebie atrybutów by wykonywać bardziej drogocenne ruchy, jak odwiedzanie toru nagród za dwie rodzaje wypraw, lub karty przeciwników. Wybór paladyna na turę wymaga zaplanowania co chcemy/próbujemy osiągnąć, no i który z pozostałych dwóch może się przydać w następnej w raz z jego zdolnością, pionkami i atrybutami a który z dwójki już do nas nigdy nie powróci - fakt, że niektórzy z nich przydają się tylko na początek a inni raczej na koniec wymaga jednak doświadczenia gry chociaż raz. Zmyślne zarządzaniem kartami podejrzeń i giermkami może bardzo pomóc w rozwoju, ale jak zawsze zbyt wielka inwestycja w rozwój silniczka rozwojowego może spowodować, że nie starczy surowców i robotników na zdobywanie punktów - krótka kołderka wynikająca z naprawdę limitowanej puli dostępnych pracowników na turę nawet przy możliwości pozyskiwania ich z innych źródeł. Gramy na własnych planszach i nie ograniczamy sobie surowców czy pracowników, więc prócz rynku wspólnego z pulą dostępnych postaci i odblokowywanych wspólnych miejscach od 3ciej rundy, czy też tym że każdy może rozpocząć inkwizycję to nie ma za dużo interakcji między graczami.
Liczba wystawionych
opinii: 276
06.08.2021 10:03
5.0
ocena
Kocham całą trylogie, Paladyni, Wicehrabiowie i Architekci zawładneli moje serce i w zależności od tego w jak ciężką gre chcę zagrać - taką część trylogii wybieram. Paladyni najcięższe euro, ale dające ogromną satysfakcję :) !
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności