Właśnie popełniono przestępstwo! Niestety ofiara nie może mówić, ale na szczęście potrafi rysować! Ostatnia Wiadomość to szybka gra imprezowa autorstwa duetu Lee Ju-Hwa i Giung Kima (Cat Cafe, Cat Towet). Poszkodowany postara się dać detektywom wskazówki, aby ci mogli wytropić przestępcę. Schemat rozgrywki przypomina Tajemnicze Domostwo, jednak tutaj wszystko opiera się na mechanice rysowania. I co ważne - w Ostatniej Wiadomości jeden z was wcieli się w rolę przestępcy, który wszelkimi możliwymi środkami będzie utrudniał śledztwo! Gra posiada wspaniałe, kolorowe plansze zaprojektowane przez Vincentego Dutraita, autora grafik do Robinsona Crusoe.
Przygotowanie
Wybierzcie spośród siebie dwóch graczy: jeden z nich stanie się Przestępcą, a drugi Ofiarą. Pozostali gracze wcielają się w Detektywów. Na środku stołu umieśćcie Zasłonkę. Po jednej stronie siada Przestępca z Ofiarą, a po drugiej siadają Detektywi. Wspólnie wybierzcie jedno z sześciu dostępnych Miejsc Zbrodni. Detektywi umieszczają je przed sobą, a jego kopię (w nieco mniejszym formacie) otrzymuje Przestępca. Ofiara dobiera jeszcze cztery zmazywalne tabliczki i jeden mazak, a Przestępca — jeden mazak i klepsydrę. Jesteście gotowi do gry!
Dawanie wskazówek
Przed rozpoczęciem gry Przestępca wybiera jedną postać ze swoje planszy i kładzie na niej przezroczysty znacznik. To właśnie ta postać dokonała zbrodni, a zadaniem Ofiary będzie jej wskazanie Detektywom. Czas na rozpoczęcie pierwszej rundy! Przestępca odwraca klepsydrę, a Ofiara bierze jedną ze swoich tabliczek i ma 30 sekund, aby narysować wskazówki dla Detektywów. Tabliczka podzielona jest na dziewięć pól. Wskazówki mogą być tekstem i/lub rysunkiem, ale dany element z Miejsca Zbrodni nie może pojawić się na niej więcej niż raz — będzie mógł za to pojawić się ponownie na kolejnych tabliczkach.
Zacieranie śladów
Kiedy upłynie 30 sekund, przychodzi czas na zatarcie śladów! Przestępca zabiera od ofiary tabliczkę i zamazuje na niej konkretną liczbę pól (w 1 rundzie 5 pól, a w każdej kolejnej o jedno mniej), następnie przekazuje ją Detektywom. Na podstawie pozostałych wskazówek Detektywi wspólnie wskazują jedną postać z Miejsca Zbrodni. Jeśli był to Przestępca, gra kończy się zwycięstwem Detektywów i Ofiary, jeśli nie — rozpoczyna się kolejna runda. Jeżeli po czwartej rundzie Detektywi nie wskażą Przestępcy, to on wygra grę.