Poradnik prezentowy

Zainspiruj się najlepszymi planszówkami na prezent – od klasyków po świeże premiery.

Zobacz poradnik
Home
Szukaj
Premiery
Moje gry
Menu
-
Niedostępna

OM: The Journey

Liczba graczy: 2 - 4
Czas gry: 30 - 60 minut
Wiek od: 10 lat
In **Om: The Journey**, 2–4 travelers cross India in search of both memorable experiences and inner peace. From mistey valleys and palace cities to sacred monasteries and temples, players trace their own path across a map of India that celebrates its culture, landscapes, and spiritual heritage. The game is designed to be welcoming to families and newer players, while offering enough plan... czytaj dalej
In **Om: The Journey**, 2–4 travelers cross India in search of both memorable experiences and inner peace. From mistey valleys and palace cities to sacred monasteries and temples, players trace their own path across a map of India that celebrates its culture, landscapes, and spiritual heritage. The game is designed to be welcoming to families and newer players, while offering enough planning and timing decisions to keep hobby gamers engaged.

On your turn, you’ll choose how to invest your limited time and energy. Travel cards let you move by road, rail, or air between regions, collecting four types of Energy Cubes that represent wealth, action, knowledge, and devotion. These energies are then spent to gain **Outer Journey** cards – destinations and worldly experiences – and **Inner Journey** cards – sacred sites and moments of reflection. Each card advances you along separate Outer and Inner score tracks, and your character’s unique ability nudges you toward a different style of play.

A shared Event deck introduces changing conditions each round: monsoons might slow certain routes, festivals might reward specific regions, and special opportunities might favor particular characters or vehicles. Visiting Jyotirlinga spaces earns powerful Om Tokens and advances you along the Om Turn Track, a dynamic turn-order system that rewards players who time their journeys well.

The game ends once a traveler’s combined Outer and Inner Journey scores exceed 100 points, triggering a final round. When everyone has finished the same number of turns, the player who has best balanced their outer adventure with their inner progress—reflected in score and position on the Om Turn Track—wins the game.

Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności