Liczba wystawionych
opinii: 37
10.12.2024 21:37
Halo, halo! Czy mamy tutaj książkoholików? Czy są tu fani gier skojarzeniowych takich jak DIXIT? Są? To wspaniale! Mamy coś dla Was - jest to gra 📘 Nowe Strony 📘 od wydawnictwa @rebel_pl
Aby zagrać w tę grę potrzebna jest książka 📚 która ma przynajmniej 120 stron. To dzięki niej wyruszysz w prawdziwą przygodę 🧳, a historię w niej zapisaną odkryjesz na nowo 🥰
W grze jest kilka typów zakładek:
🔖 zakładki eksploracji,
🔖 zakładki misji,
🔖 zakładki wyzwań.
Zakładki będą nas przeprowadzać przez przebieg gry. Będziemy czytać fragmenty książki, wybierać zakładki eksploracji oraz realizować misje. Zakładki wyzwań będą wpływać na przewodnika - czyli osobę, która czyta wskazany przez grę fragment tekstu. Przykładowo będzie czytać go tak, aby zamienić wszystkie samogłoski pierwszego i ostatniego słowa każdego zdania samogłoską [u].
Oprócz podstawowego modułu mamy jeszcze dwa: postacie i dziedziny misji.
Zasady gry nie są bardzo skomplikowane, natomiast sama rozgrywka wymaga od nas skupienia - musimy uważnie słuchać przewodnika, aby wybierać odpowiednie zakładki i realizować misje.
📚 Ta gra to dla mnie DIXIT w wersji książkowej - mam nadzieję, że wszyscy fani książek docenią tę grę 🥰
📚 Im bardziej zwariowana książka, tym lepiej, tym śmieszniej. My wzięliśmy akurat Baśnie Braci Grimm i dzięki temu na nowo odkrywaliśmy znane nam historie (choć nie wolno patrzeć przez ich pryzmat, a tylko przez fragment czytanego tekstu!)
📚 Gra ma świetne walory edukacyjne i pedagogiczne - po cichu liczę, że zostanie zastosowana choć raz podczas lekcji języka polskiego, aby pokazać uczniom, jak można interpretować fragmenty tekstu.
📚 Nowe strony zostały już nagrodzone tytułem „Dziecięca zabawka roku” oraz „Innowacja Roku” i niech to będzie dla Was najlepsza rekomendacja.
Polecamy tę grę na rodzinne rozgrywki i… na lekcje języka polskiego 🧐
Partner
Liczba wystawionych
opinii: 12
19.09.2024 08:12
Bardziej niż grą nazwałabym to pudełko akcesorią do zabawy.
Doceniam walory edukacyjne (rozwój czytelnictwa). Gra bardzo dobrze by się sprawdziła w bibliotekach szkolnych i publicznych.
Liczba wystawionych
opinii: 20
19.05.2024 20:49
Koncept jest bardzo ciekawy, ale jakoś mozolnie się w to gra. Mieliśmy między graczami masę nieporozumień, które wynikały bardziej z dostępnych kart niż innego toku rozumowania. Karty krain są według mnie nijakie, każda z nich wygląda tak samo. Nie ma w nich nic ciekawego. Według mnie wyzwania powinny być obowiązkowe. Czytanie co drugą linijkę czy inne modyfikacje wywoływały dużo uśmiechu na twarzy, bez wyzwań gra byłaby na 2 gwiazdki.
Liczba wystawionych
opinii: 36
19.04.2024 21:44
Naprawdę niezła, pozwala w zupełnie inny sposób podejść do posiadanych książek. Rozbudza fascynację czytelnictwem, wprowadza sporo wyobraźni. Nie jest prosta, zaś jej mechanika nieco przypomina Dixit. Po jakimś czasie pozwala jednak dość dobrze opanować zasady - pozostaje jedynie jak najlepiej czytać w myślach pozostałym graczom, co nie jest już takie proste. Ładnie wydana, ciekawe zaprojektowa, jestem na tak. Bardzo podoba mi się fakt wykorzystania książek - to od wybranej lektury zależy, jak będzie wyglądała sama rozgrywka.