Neuroshima: Ostatnia era to nadchodząca nowa edycja kultowej, postapokaliptycznej gry fabularnej, wydanej po raz pierwszy w 2003 roku przez wydawnictwo Portal. Po ponad 20 latach przychodzi czas na powrót do zniszczonych przez atomową zagładę Stanów Zjednoczonych i ponowne stawienie czoła największemu z zagrożeń – połączonej sztucznej inteligencji, kolektywnie zwanej Molochem.
Neuroshima to gra o przetrwaniu w zniszczonej przez atomową wojnę Ameryce. Od północy powoli i miarowo zbliżają się maszyny Molocha, od południa wkrada się Neodżungla, a absolutnie wszędzie szwędają się mutanci. Nękana chorobami ludzkość jedzie na ostatnich oparach, formując frakcje dające większe szanse na przeżycie – takie jak paramilitarny Posterunek, kipiącą od testosteronu Hegemonię czy liczne gangi, rozsiane po ruinach miast i bezdrożach.
Nowa edycja przynosi zmiany, jednak esencja gry pozostanie ta sama. Po pierwsze – świat idzie do przodu. Symboliczną granicą między poprzednią i nadchodzącą edycją jest wymuszone ujawnienie się uczestników Projektu Ragnarok, w ramach którego stworzono sieć schronów Asgard, czyli nafaszerowanych technologią kompleksów dla elit – zarówno tych społecznych, jak i intelektualnych. Ich mieszkańcy mieli nadzieję przeczekać postapokaliptyczną zawieruchę, wypatrując odpowiedniego momentu do wyjścia na powierzchnię i ukształtowania nowych Stanów Zjednoczonych. Niestety, roboty Molocha odkryły schrony, więc członkowie Projektu Ragnarok zostali zmuszeni do działania, co zakończyło się upadkiem ich centrali. Część z kompleksów ocalała, inne postanowiły się ewakuować, a reszta upadła. Nadzieja na odrodzenie wygasła. To, co miało być nową erą ludzkości, okazało się najprawdopodobniej jej ostatnią. Zapnij więc pasy i sprawdź, czy masz dość pestek w swoim Desert Eagle. Teraz na scenę wchodzisz Ty.
Nie tylko świat gry czeka progres. Mechanika również ulegnie mutacji! Neuroshima: Ostatnia era będzie się opierać na mechanice 5e – znanej z piątej edycji Dungeons and Dragons, ale dostosowanej do postapokaliptycznych realiów. Elementy mechaniki charakterystyczne dla poprzedniej edycji Neuroshimy zostaną przeniesione na nowy grunt, walka ulegnie uproszczeniu, a dobrze znani przeciwnicy zaprezentują się w nowej odsłonie.