Mur Hadriana

Liczba graczy: 1 - 6
Czas gry: 30 - 60 minut
Wiek od: 12 lat
Trudność: Trudność Trudność Trudność
Autorzy: Bobby Hill
Premiera: 09.09.2021
Wydanie polskie: Portal Games
Wydanie oryginalne: Garphill Games
Mur Hadriana jest grą wyjątkową, bowiem łączy w sobie mechaniki paper and pencil i tech tracks. Gra opiera się na papierowych Arkuszach rozwoju, na których gracze, wydając startowe zasoby, będą wykreślać kolejne pola, zdobywając nowe surowce, robotników i Punkty Zwycięstwa. Dzięki swojej mechanice Mur Hadriana ma proste i niezmienne zasady - zarówno dla gry wieloosobowej, jak i trybu sol... czytaj dalej
Mur Hadriana jest grą wyjątkową, bowiem łączy w sobie mechaniki paper and pencil i tech tracks. Gra opiera się na papierowych Arkuszach rozwoju, na których gracze, wydając startowe zasoby, będą wykreślać kolejne pola, zdobywając nowe surowce, robotników i Punkty Zwycięstwa. Dzięki swojej mechanice Mur Hadriana ma proste i niezmienne zasady - zarówno dla gry wieloosobowej, jak i trybu solo - przy jednocześnie ogromnej regrywalności.

Dwa tysiące lat temu Cesarstwo Rzymskie rozciągało się od wybrzeży Atlantyku po Bliski Wschód. Na północy Rzymianie dotarli aż do granic Szkocji, jednak natknęli się tam na waleczne plemiona Piktów, których nie potrafili ujarzmić. Z rozkazu cesarza Hadriana powstał wówczas mur, mający strzec granic imperium przed wrogimi zakusami. Dowodzenie nad nim powierzono właśnie Tobie.

Na początku gry każdy z graczy otrzymuje po dwa Arkusze dowodzenia oraz indywidualną Planszę. Rozgrywka składa się z 6 rund - Lat. Każdy Rok rozpoczynamy od pociągnięcia karty Losu i dołączenia do swoich Zasobów Surowców i Robotników znajdujących się na tej karcie. W Murze Hadriana występuje tylko jeden Surowiec i aż cztery rodzaje Robotników - Legioniści, Budowniczy, Słudzy i Plebejusze. Dzięki ich odpowiedniemu zagospodarowaniu będziemy otrzymywać cztery Atrybuty - Sławę, Pobożność, Waleczność i Dyscyplinę.

Wszyscy gracze rozgrywają swoje tury jednocześnie. Wydają Surowce i Robotników, by wykreślać kolejne pola na różnych torach swoich Arkuszy. Jeżeli na danym polu znajduje się jakaś korzyść, Surowiec bądź Robotnik, gracz natychmiast je otrzymuje i może od razu wykorzystać. W ten sposób wykreślanie samoistnie się napędza. Na przykład: wydając trzech Plebejuszy, zakreślamy trzy pola na Torze Artystów, co daje nam nie tylko dodatkowego Budowniczego i Sługę, ale również umożliwia wybudowanie Teatru. I tak dalej.

Kiedy graczom skończą się Zasoby, tura dobiega końca. Każdy z graczy odsłania kolejną kartę Losu. Jednak tym razem, zanim dobierze widoczne na niej Zasoby, rozpatruje atak Piktów. Przed Piktami możemy bronić się, wykreślając pola na torach Kohort. Jeżeli jednak obrona się nie powiedzie, otrzymamy punkty Pogardy, które przekładają się na ujemne PZ. Z kolei Punkty Zwycięstwa otrzymujemy dzięki zdobytym Atrybutom.
Reklama
Najlepsze gry planszowe, Wsiąść do Pociągu, Catan, Osadnicy z Catanu, najlepsze planszówki, Carcassonne gra, gry planszowe dla 2 osób, gry planszowe sklep, Splendor, Arnak, Everdell, tanie planszówki, gry na imprezę, Brass: Birmingham, Root, Tajniacy, 5 sekund, Pociągi gra planszowa, top gier planszowych, gry planszowe na prezent, Gloomhaven, Monopoly, Terraformacja Marsa, Scrabble cena, Azul, ranking gier planszowych, gry planszowe na imprezę, gry planszowe dla dzieci, top lista, aktualności gier planszowych, zapowiedzi gier, przedsprzedaże planszówek, kalendarz premier, Wiedźmin.
Wykorzystujemy pliki cookies do celów statystycznych, analitycznych, personalizacji treści i reklam oraz celów związanych z bezpieczeństwem naszego serwisu. Korzystanie ze strony planszeo.pl bez zmiany ustawień przeglądarki lub zastosowania funkcjonalności rezygnacji opisanych w Polityce Prywatności oznacza, że pliki cookies będą zamieszczana na urządzeniu, z którego korzystasz. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce Prywatności dostępnej pod linkiem Polityka prywatności