Jest rok 2075. Zaraz po przejęciu kontroli nad światem, koty znalazły nowy cel wypraw. Najlepsze zespoły miauczących specjalistów rywalizują o zyskanie przewagi w przestrzeni kosmicznej i nawet brak kciuków nie powstrzyma ich przed próbą sięgnięcia gwiazd. Kto wygra ten zaciekły wyścig pełen kocich kłaczków oraz wybuchających rakiet i położy łapkę na nieskończonych skarbach Drogi Mlecznej?
MLEM: Agencja kosmiczna to rodzinna gra planszowa, w której wcielamy się w kapitanów międzygwiezdnych wypraw. Ale nie takich zwykłych, bo nasi astronauci to... koty! Nieustraszone i uparte już dawno temu podbiły Ziemię, a teraz mają zamiar opanować cały kosmos. Podczas zabawy naszym zadaniem jest poprowadzenie kociej rakiety, by dotrzeć jak najdalej i uniknąć kotastrof. Przyda się zwierzęcy instynkt, który podpowie, kiedy najlepiej opuścić pojazd, oraz gotowość do podejmowania ryzyka.
Gra składa się z szeregu następujących po sobie wypraw kosmicznych, podczas których będziecie wybierać po jednym ze swoich astronautów-specjalistów, by wysłać go w kosmos. Róbcie to z rozwagą, gdyż każdy z nich posiada specjalną umiejętność, którą możecie wykorzystać na swoją korzyść.
- O losach każdej wyprawy zadecydują kości – dowódca będzie nimi rzucał, a następnie decydował, które wykorzystać, by przemieścić się na planszy. Po każdym udanym locie możecie zdecydować, że Wasz koci astronauta opuszcza pokład rakiety i wysiada na danym księżycu lub planecie. W ten sposób gromadzicie punkty, bonusy i realizujecie cele. Im dalej uda się Wam dotrzeć, tym więcej punktów zdobędziecie, ale uważajcie, gdyż rakieta, w której znajdują się wasi astronauci, może się rozbić, co pokrzyżuje Wasze plany!
- Gra kończy się w momencie, gdy jeden z Was umieści wszystkich swoich astronautów w przestrzeni kosmicznej lub rakieta rozbije się 11 razy. Wygra ta osoba, której astronauci zapewnią najwięcej punktów.