Coś przeniknęło powietrze. Podczas zasilania magicznego kryształu w swojej różdżce, Orly nagle poczuł zmianę, której nie potrafił nazwać. Zazwyczaj ten rytuał trwał zaledwie kilka sekund, zanim moc kryształu zaczęła działać. Nie dzisiaj... Zajęło mu to kilka minut, aby uzyskać pożądaną moc wymaganą do naładowania różdżki przed czekającą go pełną przygód podróżą. Czekając na błogosławieństwo kryształowej mocy zauważył coś mrocznego. Coś czaiło się we mgle, pochłaniając niezbędną i bardzo pożądaną moc z kryształowych fragmentów orbitujących wokół ich świata, Amanaar. W świetle ogromnego zagrożenia dla ich siedliska, Orly postanowił wyruszyć w podróż, odwiedzając niektóre z niezwykłych stworzeń Amanaar, aby odszukać mroczną moc, która zagraża ich życiu. Nigdy w swojej skromnej karierze nie wyobrażał sobie, że niektórzy z jego przyjaciół zwrócą się przeciwko niemu w walce o Zaginione Światła Amanaar...
W Lost Lights dwóch graczy walczy ze sobą o kontrolę nad regionami Amanaar, mając w swojej drużynie różnorodne, zwierzęce postaci. Na początku każdy gracz dobiera 10 z 27 pięknie ilustrowanych kart. W swojej turze zagrywasz kartę z ręki i wykonujesz liczbę akcji równą wartości punktu akcji na karcie.
Akcje pozwalają wzmocnić drużynę o nowych zwolenników lub przemieszczać ich między obszarami na mapie. Na obszarach, na których spotykają się obie strony, gracze walczą ze sobą. Aby rozstrzygnąć bitwę, obaj gracze potajemnie wybierają jedną kartę postaci z ręki jako lidera w tej bitwie, używając jej specjalnej zdolności. Po rozstrzygnięciu zdolności specjalnych łączna siła jest sumowana. Jeśli przegrasz bitwę, usuń swoją drużynę ze spornego obszaru. Jeśli wygrasz, będziesz teraz dominował na tym obszarze.
Gra kończy się natychmiast, jeśli jeden z graczy nie ma już żadnych członków drużyny na mapie lub jeśli obu graczom skończą się karty. Po zakończeniu gry sumuje się wyniki dla każdego obszaru. Wygrywa ten, kto uzyskał wyższy wynik.