Krótka historia cywilizacji to gra kierowana raczej do zaawansowanych graczy, lecz bardzo elegancka, zwięzła i pozwalająca zakończyć partię w okolicach godziny, nawet przy pełnym składzie osobowym.
Autorem tego tytułu jest młody, utalentowany projektant rodem z Tajwanu Jesse Li, który zasłynął już takimi tytułami, jak Guns & Steel oraz Ponzi Scheme.
Spotkamy tu typowe mechaniki gier cywilizacyjnych: wybór kart za kolejnych epok, liderów, ustroje, gospodarkę, kulturę i oczywiście mechanizm wojny i wyniszczenia przeciwnika. Unikalną mechaniką jest sposób zakupu kart, który lekko przypomina licytację, lecz jest bardziej dynamiczny i konfrontacyjny.
Niczym niewidzialna ręka kierująca przeznaczeniem, będziesz wyznaczać niepowtarzalną ścieżkę dla swego narodu poprzez rozwój w dziedzinie Wiedzy, Budownictwa, Militariów i Ustroju. Z pomocą charyzmatycznych Przywódców poprowadzisz swój lud przez ciężkie czasy, zbudujesz też wspaniałe Cuda, by cały świat mógł podziwiać Twoje osiągnięcia.
Emocje, wybory, poczucie rozwoju cywilizacji i unikalne napięcie, a wszystko to zaklęte w godzinnej rozgrywce. Taka jest Krótka historia cywilizacji.
Jak grać?
Każdy z graczy, jeśli chce pozyskać kartę musi w nią wpierw zainwestować pewną ilość zasobów. Inwestycja może zostać zakończona dopiero w kolejnej turze. W międzyczasie inny gracz może ją "odstrzelić" i dołączyć do swojej cywilizacji.
Jednak w takim przypadku pierwotny inwestor zarabia dużą ilość zasobów. Gracze zmagają się zatem z dylematami. Czy dać ofertę zaporową, która uniemożliwi wykup karty przez innego gracza, czy zaryzykować i liczyć, że nikt nie będzie nią zainteresowany?
Może lepiej zainwestować w kartę, na którą czai się przeciwnik, licząc na łatwy zarobek, a ryzykując, że przeciwnik z niej zrezygnuje?
Dla kogo?
Krótka historia cywilizacji to idealna gra dla:
- miłośników gier cywilizacyjnych i strategicznych
- zaawansowanych graczy szukających ciekawej gry tableau building