Kroniki Zachodniego Królestwa to dodatek do trzech gier strategicznych z serii Zachodnie Królestwa - Architekci, Paladyni i Wicehrabiowie - wprowadzający tryb kampanii do tych zaawansowanych eurogier. Gracze rozgrywają kolejno każdą z gier serii, a ich sukcesy pozwalają na zebranie cennych ksiąg i zyskanie przewagi w dalszej rozgrywce. Kroniki wnoszą też tryby gry kooperacyjnej do każdej z gier serii Zachodnie Królestwa (gracze wspólnie rywalizują z nikczemnym Namiestnikiem - AI), a także dodatkowe elementy do wykorzystania w zwykłej rozgrywce w planszówkach - Architekci, Paladyni i Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa. Każda część trylogii w trybie kampanii umożliwia zdobycie 3 wyjątkowych Ksiąg. Aby je zebrać, należy spełnić określone wymagania: kto pierwszy, ten lepszy. Każda Księga przynosi właścicielowi dodatkowe korzyści w kolejnych grach. Na każdej Księdze widnieją 1 lub 2 Herby. Pierwszy gracz, który zbierze Księgi z 3 Herbami jednego rodzaju (z 4 w rozgrywce dwuosobowej), otrzymuje dodatkową Księgę jako nagrodę za swój wysiłek. Na koniec gracze mogą otrzymać do 3 Ksiąg za ukończenie poszczgólnych rozgrywek na pierwszym bądź drugim miejscu. Księgi zebrane w ten sposób nie przynoszą jednak żadnych dodatkowych korzyści oraz nie posiadają Herbów. Po rozegraniu wszystkich 3 gier, gracz z największą liczbą Ksiąg zostaje zwycięzcą całej kampanii! Dodatek do trzech niezależnych wersji podstawowych gry Gracze rywalizują o zapisanie się na kartach historii grając kolejno w Architektów, Paladynów i Wicehrabiów Zachodniego Królestwa lub wybierają tryb kooperacyjny dowolnej z podstawowych gier i jednoczą siły, by wspólnie zwyciężyć Angażujący rywalizacyjny tryb kampanii premiujący za dobre miejsca w każdej z gier, z nowymi celami, których wypełnienie pozwala na zebranie cennych ksiąg i zyskanie istotnej przewagi w dalszej grze Dodatkowy tryb kooperacyjny, dzięki któremu można wybrać dwa zupełnie odmienne style rozgrywki Piękne grafiki i wysokiej jakości komponenty Zawartość pudełka: 2 plansze Ksiąg (na odwrocie plansz Namiestnika) 6 Ksiąg Architektów 6 Ksiąg Paladynów 6 Ksiąg Wicehrabiów 3 Księgi Herbów 3 żetony Herbów 20 Robotników Namiestnika Komponenty trybu kooperacji Architektów 2 plansze Namiestnika (na odwrocie plansz Ksiąg) 9 kart Początkowych Schematów Namiestnika 6 kart Przyszłych Schematów Namiestnika 8 kart Żądań Namiestnika 8 kart Zdarzeń 2 kafle Nakładek: 1 dla Królewskiego Skarbca 1 dla Wartowni 6 kart Pomocników (Łotrzyk/Duchowny) Komponenty trybu kooperacji Paladynów 1 karta Groźby Najeźdźców 10 kart Gróźb Namiestnika 1 karta Groźby Króla 4 karty Początkowych Mieszczan 6 kart Królewskich Dekretów 4 kafle Nakładek na planszę Gracza 4 znaczniki Honoru Komponenty trybu kooperacji Wicehrabiów 1 karta Ubóstwa i 1 karta Dobrobytu 1 karta Namiestnika 4 karty Pomocy Gracza 1 żeton Namiestnika 1 Instrukcja