Khora: Rozkwit Imperium to strategiczna gra planszowa, przenosząca graczy do starożytnej Grecji. Stając na czele polis, takich jak Ateny, Sparta czy Milet, będziemy rywalizować o wpływy i dominację w antycznym świecie. Khora: Rozkwit Imperium jest grą cywilizacyjną, w której będziemy chcieli poprowadzić swoje państwo do rozkwitu. Każdą z dziewięciu rund otwiera jedna karta wydarzenia, a my musimy zbierać podatki, zdobywać zasoby i rywalizować w wyścigach na torach rozwoju.
Khora: Rozkwit Imperium wprowadza innowacyjną mechanikę, gdzie w każdej turze przyporządkowujemy wyniki kości do dwóch spośród siedmiu dostępnych akcji. Jednocześnie, mimo cywilizacyjnej otoczki, Khora: Rozkwit Imperium jest grą szybką i dynamiczną. Proste zasady rozgrywki współgrają z szerokim wachlarzem możliwości, a każda z siedmiu dostępnych frakcji posiada mocne i słabe strony, pod które musimy obrać odpowiednią strategię.
W Khorze każdy z graczy wybiera jedną z siedmiu dostępnych frakcji z jej atutami i słabościami. Kafel frakcji kładzie na swojej planszy miasta, na której znajdują się trzy tory rozwoju - ekonomii, kultury i wojska. Inwestowanie w te tory pozwoli nam awansować na torach znajdujących się na planszy głównej - torze obywateli, podatków, chwały i żołnierzy. Na końcu przygotowania każdy z graczy, za pomocą otwartego draftingu, dobiera po pięć kart polityki, które pozwolą wykonywać niespodziewane akcje w trakcie rozgrywki.
Rozgrywka w Khorze podzielona jest na dziewięć rund, a każdą z nich rozpoczyna zapowiedź innego wydarzenia, wnoszącego do niej różne modyfikacje. W czasie swojej tury gracz może wykonać dwie (później trzy) z siedmiu dostępnych akcji, oznaczonych numerami 0-6. W tym celu rzuca swoimi dwiema startowymi kośćmi, a ich wyniki przyporządkowuje konkretnym akcjom. Jeżeli liczba na kości będzie niższa od liczby na kaflu wybranej akcji, gracz za jej wykonanie musi dopłacić, opuszczając swój znacznik na torze obywateli.
Dzięki akcji filozofii możemy dobierać żetony filozofii, przydatne do awansu na torach rozwoju. Każda akcja prawodawstwa zapewni nam dwie karty polityki, a każda akcja kultury - tyle punktów zwycięstwa, ile wynosi nasz poziom na torze kultury. Wybranie akcji polityki pozwoli nam zagrać jedną z kart polityki pod warunkiem opłacenia jej kosztu. Z kolei najdroższa akcja - akcja rozwoju - pozwala wykupić kolejne rozwinięcie dla własnej frakcji.