Kiedy dr Rosa Marquez, znana botaniczka, otrzymuje dziwną próbkę pochodzącą z odosobnionej i tajemniczej wyspy Hemlock, wrodzony instynkt podpowiada jej, że coś jest nie tak. Za namową starego przyjaciela z uczelni pani doktor zaprasza badaczy, aby towarzyszyli jej w badaniach we wspomnianym miejscu.
Nic jednak nie mogło przygotować ich na to, co zastaną: śmiercionośną, zmutowaną przyrodę i dziwną, złowieszczą obecność przesiąkającą tę tajemniczą wyspę, a wszystko to tuż pod nosem miejscowych, szykujących się do wielkiej Uczty, najwyraźniej zupełnie nieświadomych grozy, jaka czai się za rogiem. Badacze mają tylko 3 dni by odkryć co skrywa się w dolinie Hemlock, zanim będzie za późno.
Uczta w Dolinie Hemlock Rozszerzenie badaczy dostarczy wam wielu nowych kart graczy i pięciu nowych badaczy!
Jednym z nich jest Kate Winthrop. Ta błyskotliwa naukowczyni na Uniwersytecie Miskatonic dołącza do puli badaczy jako Poszukiwacz, dzierżąca jako swój osobisty atut potężny wynalazek: Stabilizator przepływu. Rozpoczyna on grę na stronie „nieaktywnej”, lecz aby go wzmocnić i obrócić na stronę aktywną wystarczy, że Kate poruszy na niego 1 ze swoich żetonów wskazówek. Dzięki temu zyska dostęp do dwóch potężnych kart wydarzeń: Eterycznego nurtu (Yuggoth) i Eterycznego nurtu (Yoth), z których każde stanowi doskonałe wsparcie w sytuacji, gdy trzeba będzie poradzić sobie z potworami.
Te wydarzenia to nie jedyny powód, dla którego Stabilizator przepływu jest tak użyteczny. Jego aktywna strona zapewnia również premię +2 do kolejnego testu umiejętności, który wykonuje Kate, zaś premia ta kumuluje się za każdym razem, gdy poruszy ona żeton wskazówki na kontrolowany przez siebie atut. Warto przy tym pamiętać, że dzięki swojej zdolności może ona to swobodnie robić w obrębie atutów z cechą nauką lub narzędzie! Karty takie jak Zestaw chemiczny pozwolą Kate zdobyć dodatkowe wskazówki, zaś pełen entuzjazmu Dr Charles West III z chęcią poniesie jej narzędzia. Karta Żarłoczny mykonid, która jest kolejnym atutem z cechą nauka, na którym może umieszczać żetony wskazówek, doskonale współgra z Przeobrażeniem, umożliwiając zyskanie większej ilości zasobów (jak również odblokowywania potężniejszych zdolności). Dodatkowo Hojne finansowanie staje się tym potężniejsze, im więcej atutów wymienionych rodzajów kontroluje Kate. Musi ona jednak uważać, gdyż Nieudany eksperyment może zakończyć się tragedią!
Kolejnym badaczem z tego rozszerzenia jest Hank Samson. Ten pokorny rolnik należy do Ocalałych i posiada wyjątkową zdolność. Kiedy w jego lokalizacji inny badacz lub atut z cechą Sprzymierzeniec miałby otrzymać obrażenia lub punkty przerażenia, Hank może zdecydować, że będą one przypisane jemu. Jeśli miałby zostać pokonany, zamiast należy wyleczyć wszystkie jego obrażenia i punkty przerażenia, a następnie zamienić jego kartę badacza na jedną z dwóch wersji Niezachwianego: Asystenta lub Stróża. W każdej z nich Hank posiada wyższe wartości umiejętności, lecz odbywa się to kosztem braku możliwości leczenia obrażeń i punktów przerażenia. Nadal można jednak „poruszać” z niego obrażenia i punkty przerażenia, co bardzo dobrze współgra z jego osobistym wydarzeniem Nieprzejednany, które pozwala mu poruszyć posiadane obrażenia/punkty przerażenia na przeciwnika, z którym jest w zwarciu. Dzięki temu z pewnością będzie w stanie przetrwać dłużej. Z drugiej strony jego osobiste osłabienie Gdzie jest tatko? spowoduje, że wróg będzie zadawał Hankowi bezpośrednie punkty przerażenia, co znacznie utrudni mu ochronę innych, póki sam nie upora się z tym przeciwnikiem.
Dzięki nowym kartom Ocalałego, zawartych w tym dodatku, zdolności adaptacyjne Hanka i jego umiejętność pomagania innym zyskają na sile. Dzięki swojej wysokiej wartości walki, może on rzucić Widłami we wrogów, zaś same Widły mogą później podnieść i użyć pozostali badacze. Dzięki Ryzykownej próbie Hank może zadać dodatkowe obrażenia podczas testu walki lub wymykania, który wykonuje on lub pobliski badacz. Jeśli zaś Widły zostaną odrzucone, Hank może zagrać wydarzenie Do granic wytrzymałości, aby raz jeszcze z nich skorzystać, zanim wtasuje je z powrotem do swojej talii. Maska wróbla może zapewnić Hankowi premię do woli lub zręczności i odnawia się za każdym razem, gdy otrzyma on obrażenia lub punkty przerażenia (a z racji swej roli będzie ich otrzymywał sporo!). Dzięki W złym miejscu o właściwej porze Hank może utrzymać się na powierzchni tak długo, jak tylko zdoła, co będzie szczególnie istotne, gdy już wejdzie w jedną ze swoich form. I wreszcie, choć Hank nie jest zbyt rozmowny, to dzięki swojej wysokiej wartości woli, może Zagrać na zwłokę!